$
בורסת ת"א

ויקטורי: צופה מכירות שיא ברבעון בגלל ההסתערות על המרכולים

רשת הסופרמרקטים שבניהול אייל רביד סיימה את 2019 עם עלייה של 4.8% בהכנסות לעומת השנה הקודמת; נהירת הלקוחות בעקבות מגיפת הקורונה הובילה לזינוק של 50% במכירות בשבועיים האחרונים

נורית קדוש 18:5518.03.20

רשת הסופרמרקטים ויקטורי פירסמה היום את הדוחות לרבעון הרביעי של 2019 ולשנה כולה, והציגה עלייה של 4.8% במכירות השנתיות.

 

החברה התייחסה להשפעות מגיפת הקורונה על הפעילות, וציינה כי הסתערות הצרכנים על החנויות בשבועיים האחרונים הובילה על פי הערכות לזינוק של 50% במכירות הרשת ביחס לתקופה המקבילה אשתקד וצפויה להוביל את ויקטורי לשיא מכירות ברבעון הראשון השנה.  

 צילום: צפריר אביוב

 

 

מכירות הרשת המונה 58 סניפים, הסתכמו בשנה החולפת ב-1.74 מיליארד שקל, עליה של 4.8% לעומת 2018. הגדלת מספר החנויות הובילה לשיפור בתנאי הסחר להם זוכה הרשת מהספקים, מה שבא לידי ביטוי בעלייה של 5.9% ברווח הגולמי שצמח ל-25.1% מהמכירות לעומת 24.9% בשנת 2018.

 

למרות עלייה של 5% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות שהסתכמו ב-384.7 מיליון שקל, שמרה החברה על שיעור ההוצאות בגובה 22% מהמכירות בדומה לב-2018. שיפור הרווחיות הגולמית, לצד שמירה על שיעור ההוצאות, הובילו את ויקטורי להציג עליה ברווח וברווחיות התפעולית ל-3.1% מהמכירות.

 

יישום תקן IFRS 16 הוביל לזינוק בהוצאות המימון ל-19.3 מיליון שקל לעומת 4.5 מיליון שקל ב-2018. בשל יישום התקן, הציגה החברה בשורה התחתונה ירידה של 1% ברווח הנקי שעמד על 27.2 מיליון שקל לעומת 33.8 מיליון שקל ב-2018. בנטרול התקן, היה הרווח הנקי מציג צמיחה של 7.2% ל-35.7 מיליון שקל.

 

עלות שכרם של חמשת הבכירים בחברה ובהם אייל, אביו ואחיו, הסתכמה ב-2019 ב- 10.5 מיליון שקל. עלות שכרו של אייל המכהן כמנכ"ל הסתכמה ב-3.44 מיליון שקל, מתוכם מענק בגובה 1.47 מיליון שקל.

 

בסיכום הרבעון הרביעי של השנה החולפת - פתיחת סניפים הובילה לעלייה בהוצאות, בעוד התרומה להכנסות לא באה לידי ביטוי במלואה. כך מכירות הרשת שבשליטת משפחת רביד ובניהול אייל רביד עלו ברבעון הרביעי ב9% ל-444 מיליון שקל.

 

הצמיחה הושגה מפתיחת חנויות חדשות, בזמן שנרשמה צמיחה של 0.5% בלבד במכירות בחנויות הזהות - חנויות שהיו פעילות גם ברבעון הרביעי ב-2018, המשמש להשוואה.

 

עלייה של 9% ברווח הגולמי שהסתכם ב-112 מיליון שקל הותירה את הרווחיות הגולמית ברבעון על 25.2% מהמכירות. למרות עלייה של 8.3% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות ברבעון בשל פתיחת חנויות חדשות, רשמה החברה עלייה ברווח התפעולי וברווחיות התפעולית שהסתכמה ב-3.2% מהמכירות לעומת 3% בתקופה המקבילה ב-2018.

 

יישום תקן IFRS 16 הוביל לירידה ברווח הנקי שהסתכם ברבעון ב-6.6 מיליון שקל לעומת 7.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2018.

 

רכישת סניפים מיינות ביתן הובילה לפתיחת שמונה חנויות חדשות במהלך 2019, לצד סגירת שתי חנויות בעקבות סיום חוזה שכירות. תרומתם של הסניפים החדשים לא באה לידי ביטוי באופן מלא במכירות, כיוון שרובם החלו לפעול רק ברבעון הרביעי של השנה. מנגד, הגדילו חנויות אלו את הוצאות החברה בשכירות, שכר עבודה והוצאות השקה.

 

המנכ"ל אייל רביד מסר: "אנו מסכמים שנת פעילות חזקה, עם סניפים חדשים שנפתחו באזורים בהם לוויקטורי לא הייתה פעילות. הסניפים החדשים אמורים להגדיל את פעילותה ורווחיותה של הרשת באופן מאוד משמעותי של לפחות 30% להערכת החברה. בנוסף, הנזילות הגבוהה שלנו והיציבות הפיננסית מאפשרות לנו להמשיך לצמוח באמצעות פתיחת סניפים חדשים, רכישת סניפים מרשתות אחרות, הרחבת הנוכחות הגיאוגרפית, שיפור בתנאי הסחר ויצירת הכנסות ורווחים הולכים וגדלים".

x