$
בורסת ת"א

נגיף הקורונה השפיע לטובה על המרכולים של קופיקס, אך פגע בבתי הקפה

הקבוצה, שבשליטת רמי לוי, מציינת כי עד כה אין להתפשטות נגיף הקורונה השפעה מהותית על תוצאות פעילות הקבוצה (למרות הפגיעה בבתי הקפה); דוחות 2019: הקבוצה חתמה עם ירידה במכירות והעמקת ההפסד הנקי שהסתכם ב-11.33 מיליון שקל; הירידה נגרמה מפעילות בתי הקפה שהתכווצה ב-16.9%, בין היתר בעקבות נטישת זכיינים

נורית קדוש 11:4512.03.20

קופיקס רושמת הפסדים ונטישת זכיינים, לצד גריפת רווחים במרכולים בתקופת הקורונה: בשבוע הראשון של חודש מרץ עלה הפדיון במרכולי הרשת בכ-8.2% לעומת תקופה זהה בחודש פברואר השנה והגידול הכספי בפדיון בין התקופות הסתכם בכ-350 אלף שקל. בתחום בתי הקפה, ב-11 סניפי הפעלה עצמית, ירד הפדיון באותה תקופה בכ-7% למול תקופה זהה בחודש פברואר השנה והקיטון הכספי בפדיון בין התקופות הסתכם לכ-15 אלף שקל.

 

בקופיקס מציינים כי עד כה אין להתפשטות נגיף הקורונה השפעה מהותית על תוצאות פעילות הקבוצה, אך להערכת הנהלת החברה, אם תימשך התפשטות הנגיף וכפועל יוצא יושפע המשק הישראלי, צפוי קיטון בהוצאות הצריכה בבתי הקפה וגידול בהוצאות הצריכה בתחום המזון במרכולים.

 

 

 

רמי לוי על רקע סניף קופיקס רמי לוי על רקע סניף קופיקס צילום: אוהד צויגנברג, יחצ קופיקס

 

דוחות 2019

 

קופיקס שבשליטת רמי לוי, חתמה את 2019 עם ירידה במכירות והעמקת ההפסד הנקי שהסתכם ב-11.33 מיליון שקל. מכירות החברה שמפעילה בתי קפה ומרכולים, ירדו ב-2019 ב-4.9% ל-273.6 מיליון שקל. הירידה נגרמה מפעילות בתי הקפה שהתכווצה ב-16.9% ל-72 מיליון שקל בלבד. זאת, בין היתר בעקבות נטישת זכיינים שהובילה לירידה במספר הסניפים ל-104 לעומת 116 ב-2018.

 

דווקא בשורה התחתונה, היו אלה בתי הקפה שצמצמו את ההפסד ב-26.5% ל-5.8 מיליון שקל לעומת 7.9 מיליון שקל ב-2018. ואילו, המרכולים, שמכירותיהם נותרו כ-201 מיליון שקל כבשנה שקדמה, העמיקו את ההפסד ל-5.7 מיליון שקל לעומת 4.4 מיליון שקל ב-2018.

 

ההפסד הנקי של הקבוצה העמיק, למרות עלייה ברווח הגולמי שהזניקה את הרווחיות הגולמית ל-28% מהמכירות לעומת 23.8% בלבד בשנת 2018. שיפור הרווחיות הגולמית הושג מצמצום הפסדי המפעל שמייצר את המוצרים הנמכרים בבתי הקפה וממעבר להפצה ישירה למרכולים.

 

צמצום מספר בתי הקפה איפשר לחברה לשמור על הוצאות התפעול בגובה 67.8 מיליון שקל בדומה לשנת 2018. בנוסף, צמצמה החברה את הוצאות ההנהלה ל-12.5 מיליון שקל לעומת 13.8 מיליון שקל ב-2018. אלא, שהחברה התמודדה עם הוצאות מימון בגובה 7.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות מימון בגובה 2.4 מיליון שקל ב-2018. זאת, בשל יישום תקן Ifrs16.

 

ברבעון הרביעי של השנה, הציגה החברה ירידה מתונה של 3.4% במכירות שהסתכמו ב-65.5 מיליון שקל ועברה לרווח נקי של 900 אלף שקל לעומת הפסד נקי של 800 אלף שקל ברבעון המקביל של 2018.

 

החברה מינתה השבוע את פיני שטרית כמנכ״ל במקום אירם גרייבר שהתפטר לפני כשלושה חודשים. בפני שטרית ניצב אתגר מורכב לייצב את הרשת ולמצוא פתרונות לרשת בתי הקפה, לצד המשך הסבת סניפי סופר קופיקס לסניפי רמי לוי בשכונה.

x