$
המלצות ואזהרות

ניתוח כלכליסט

מדוע מניות סלקום ופרטנר זינקו ב-30% מתחילת השבוע?

מאיר סלייטר, מנהל המחקר של ירושלים ברוקראז', מסביר את הזינוקים במכירת 2 חברות הסלולר הווירטואליות השבוע - של מגה ושל הום סנטר

גיל קליאן 12:4916.07.15

שבוע חלומי לחברות התקשורת - פרטנר וסלקום נסחרות בעליות חדות, כאשר פרטנר רושמת השבוע זינוק של 32%, סלקום מנתרת ב-28%, ואינטרנט זהב- החברה אם של בזק - מוסיפה 27% לערכה. בזק עצמה עלתה השבוע ב-4%.

 

לדברי מאיר סלייטר, מנהל המחקר של ירושלים ברוקראז', "יש הבנה בשוק ההון - וזה חשוב כי מה שמזיז מניות בסופו של דבר זה ההבנה של השוק - שמה שצריך היה להתרחש מאז שהחלה התחרות, מתחיל להתרחש כעת. מתחילות להתגבש קבוצות תקשורת גדולות שיכולות להציע את כל השירותים ומתחרות על סל שירותים רחב.

מה דעתך על מניית סלקום:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

"הטריגר להבנה הזאת הוא קיטון במספר שחקנים. תוך שבוע נרכשו 2 שחקנים וירטואליים – יופון וגם הום פון. נשאר מפעיל אחד – רמי לוי. הוא כנראה לא יותר מדי מרוויח וזה בטוח לא הכי מעניין אותו כשמוכרים 10 סניפים של מגה. עניין המפעילים הוירטואליים קרוב לסיומו. יש אמנם הרבה מפעילים לא וירטואליים בשוק הסלולר אבל סגמנט אחד של תחרות נעלם, וזה יאפשר לשוק לעדן את התחרות ולהרגיע את התחרות וגם להפנות את תשומת הלב לרכישת סל שירותים".

 

לדברי סלייטר, העליות פחות באות לידי ביטוי במניית בזק משום שבזק חשופה פחות לשוק הסלולר לעומת סלקום ופרטנר, שעיקר עסקיהן הם סלולר.

 

חיים סבן, הבעלים של פרטנר חיים סבן, הבעלים של פרטנר צילום: פורום סבן

 

לפני יומיים כתב בנושא ערן יעקובי, מנכ"ל רוסאריו ייעוץ ומחקר, "כבר בתחילת הרפורמה הצהרתי כי למפעילות הווירטואליות נעשה עוול כאשר הכניסו אותן לענף והבטיחו להן הבטחות ובאותה עת גם הכניסו שני מפעילים מלאים לענף, גולן טלקום ו-HOT mobile. כפי שניתן לראות מידי חודש בטבלאות הניודים, לא היה קשה להצהיר כמה פעמים בעבר כי תפקידם של המפעילים הווירטואליים בענף הסתיים. אם בכל העולם הענף מתכווץ למעט מפעילים בודדים בשל עתירות ההון, בישראל מישהו חשב ששמונה מפעילים לכ-8 מיליון תושבים, הוא מהלך של המצאת גלגל חדש. אנו מעריכים כי אלו הסנוניות הראשונות בנושא הקונסולידציה בשוק התקשורת".

 

לדברי יעקובי, "חזרה לשפיות מסויימת בענף אינה בהכרח תהליך רע עבור הצרכן הישראלי שהתרגל למחירי סלולר מהנמוכים בעולם. רציונאליות בענף, תוך שמירה על רמת תחרות ראויה תיטיב עם הצרכן בנושא קידמה, עלות-תועלת, שקיפות, הרחבת סלי מוצרים ושירותים ועוד".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x