$
בורסת ת"א

החתם המוביל הוריד מחיר היעד ופייסבוק ירדה לשפל מההנפקה

מורגן סטנלי הורידה מחיר היעד למניה ל-32 דולר לעומת 38 דולר כפי שניתן קודם. מניית הרשת החברתית איבדה 53% מערכה מאז ההנפקה במאי

גיא בן סימון 22:5804.09.12

מניית פייסבוק רשמה הערב (ג') שפל מאז שהונפקה לאחר שמורגן סטנלי, החתם המוביל בהנפקה המאכזבת באמצע מאי האחרון, הוריד את מחיר היעד למניה. זאת, על רקע החששות כי החברה תתקשה להניב הכנסות מתחום המובייל עם נדידת רוב הגולשים לשימוש בפייסבוק דרך הסמארטפון.

 

מה דעתך על מניית META PLATFORMS:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

מניית החברה יורדת בנאסד"ק ב-1.9% למחיר של 17.71 דולר למניה כאשר מוקדם יותר הגיעה לשפל מההנפקה למחיר של 17.55 דולר למניה. מניית החברה הונפקה ב-17 במאי במחיר של 38 דולרים למניה ומאז איבדה יותר מ-53% מערכה.

 

"כאשר רוב משתמשי הרשת החברתית עוברים לגלישה בפייסבוק בסלולר, הם חשופים פחות לפרסום דרך החברה", אמר סקוט דוויט, אנליסט מורגן סטנלי בניו יורק. "השימוש בפייסבוק שלא דרף הנייד תורם חשיפה של 30 פרסומות למשתמש יותר מאשר השימוש בסלולר".

 

דוויט הוריד את מחיר היעד לפייסבוק ל-32 דולר למניה ל-12 החודשים הקרובים - מתחת לתחזית הקודמת שהעניק במחיר של 38 דולר למנייה - מחיר ההנפקה.

 

פייסבוק שאיבדה יותר מחצי משוויה מאז ההנפקה סובלת מתחזית הכנסות קודרת מצד האנליסטים. בג'י.פי מורגן חושבים כי פייסבוק תתקשה לשחזר את ההכנסות ממשחקים כפי שעשתה קודם לכן.

 

לפני פחות משבוע BMO קפיטל מרקט הוריד את מחיר היעד למניה ל-15 דולר מ-25 דולר גם כן על רקע חוסר הוודאות לגבי הפרסום בפייסבוק. לפי BMO אמון המשקיעים בפייסבוק גרוע אף יותר מאמון המפרסמים ברשת החברתית.

 

 איור: רחלי שלו

בטל שלח
    לכל התגובות
    x