$
שווקי חו"ל

הבור של דודי וייסמן: אלון USA הפסידה כ־100 מיליון דולר מתחילת השנה

מגזר הזיקוק של אלון USA הניב הפסד של 58 מיליון דולר ברבעון השלישי. גם דלק US הפסידה כ־10 מיליון דולר ברבעון. שתי המניות צנחו בכ־5%

סיון איזסקו 08:3207.11.10

חברת האנרגיה אלון USAהציגה ביום חמישי האחרון את דו"חותיה לרבעון השלישי של השנה, שאותו חתמה בהפסד של 15.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של 26.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הפסידה החברה 97.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 24.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בעקבות הדו"חות צנחה מניית אלון ב־4.5% במסחר שהתקיים ביום שישי בוול סטריט.

 

עיקר ההפסד ברבעון השלישי של השנה נגרם מפעילות הזיקוק, בעוד שהפעילות הקמעונאית בתחנות ופעילות ייצור האספלט היו דווקא רווחיות.

 

 

רווח תפעולי מייצור אספלט

 

בתחום הזיקוק רשמה אלון USA הפסד תפעולי של 52.6 מיליון דולר ברבעון, לעומת הפסד של 57.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. מנגד, פעילות ייצור ומכירת אספלט הניבה רווח תפעולי של 8.9 מיליון דולר לעומת רווח של 19.66 מיליון דולר ברבעון המקביל. הפעילות הקמעונאית בתחנות הניבה לאלון רווח תפעולי של 8.8 מיליון דולר, לעומת רווח של 4.16 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

ביום חמישי האחרון הציגה גם חברת דלק USאת תוצאותיה לרבעון השלישי, שאותו סיימה בהפסד נקי של כ־9.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ־4.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. תוצאות הרבעון הושפעו לרעה מפעילות תחזוקה בבית הזיקוק טיילר, אשר חייבו השבתה מלאה של היחידה לעיבוד נפט גולמי למשך 14 יום, דבר שגרר ירידה בתפוקה ובמכירות.

 

במגזר הזיקוק רשמה דלק US הפסד של כ־1.1 מיליון דולר, לעומת רווח של כ־8.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב־2009. התרומה התפעולית של מגזר הקמעונאות ברבעון השלישי הסתכמה בכ־18.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ־17.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווחיות נובעת מגידול במכירות הדלקים והמוצרים בחנויות זהות, ומגידול במרווח השיווק של הדלקים בהשוואה לתקופה המקבילה.

 

"נגדיל מסגרות אשראי"

 

התרומה התפעולית של מגזר שיווק הדלקים ברבעון השלישי של 2010 הסתכמה בכ־5.7 מיליון דולר, בהשוואה ל־3.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. גם המשקיעים בדלק US התאכזבו מהתוצאות, והמניה ירדה ב־6%.

 

עוזי ימין, נשיא ומנכ"ל דלק US, מסר כי "תוצאות הרבעון הושפעו לרעה מהשבתת יחידות ייצור, אולם מגזרי השיווק והקמעונאות המשיכו להניב תוצאות טובות גם ברבעון השלישי, בדומה למחצית הראשונה של 2010. במגזר הקמעונאות חל גידול במכירות הדלקים והמוצרים בחנויות זהות בהשוואה לשנה שעברה. מרווחי השיווק של הדלקים נותרו גבוהים, בעוד שהיקף המכירות הכולל במגזר השיווק גדל משמעותית בהשוואה לתקופה המקבילה".

 

לדברי ימין, "בשבועות האחרונים מימנו מחדש שטרי חוב בהיקף של יותר מ־140 מיליון דולר, ובכוונתנו לחדש ולהגדיל מסגרות אשראי נוספות - דבר אשר יסייע לצמיחת עסקי הליבה של החברה תוך שמירה על גמישות פיננסית".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x