סגור
דונלד טראמפ בבית משפט דצמבר 2023
דונלד טראמפ בבית משפט (צילום: Yuki Iwamura/Bloomberg)

מניית חברת המדיה של טראמפ נפלה ב-21% לאחר הדוחות

ההכנסות ב-2023 עמדו על 4.1 מיליון דולר בלבד - ההפסד בשורה התחתונה העמיק ל-58 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 50.5 מיליון דולר ב-2022; הנפילה במניה חתכה מיליארד דולר מההון האישי של הנשיא לשעבר, המחזיק ב-57% בחברה

מניית חברת המדיה של דונלד טראמפ (DJT) נפלה אתמול (ב') ב-21% לאחר פרסום הדוחות הכספיים הראשונים שלה כחברה נסחרת.
טראמפ מדיה אנד טכנולוג'י גרופ (TMTG) סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 751,500 דולר בלבד, ירידה של 25% לעומת רבעון קודם.
בסיכום 2023 עמדו ההכנסות על 4.1 מיליון דולר בלבד - ההפסד בשורה התחתונה העמיק ל-58 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 50.5 מיליון דולר ב-2022.
בחברה ציינו כי לפלטפורמת המדיה החברתית תרות' סושיאל, שהושקה בפברואר 2022, נרשמו 9 מיליון משתמשים, בהם כמובן נשיא ארה"ב לשעבר. כל ההכנסות של הקבוצה נובעות מפרסום בפלטפורמה.
לשם השוואה, לפלטפורמת המדיה החברתית X שבבעלות אלון מאסק היו נכון לספטמבר 245 מיליון משתמשים פעילים יומיים.
טראמפ מדיה הונפקה לפני יותר משבוע באמצעות מיזוג עם ספאק, כשמחיר המניה עמד לפני פתיחת המסחר על 49.95 דולר - וטיפס במהירות בימי המסחר הראשונים. אתמול, לאחר פרסום התוצאות, המניה נפלה עד ל-48.66 דולר.
הירידה במחיר המניה גררה מחיקה של מיליארד דולר משווי ההון האישי של טראמפ. לפי מסמכים שהוגשו לרשות ני"ע האמריקאית (SEC), טראמפ מחזיק ב-57% מהחברה, כך ששווי ההחזקה שלו עומד כעת על 3.76 מיליארד דולר. לפי נתונים שאספו בבלומברג, הונו של טראמפ נאמד כעת ב-6.4 מיליארד דולר, ירידה של 14% מול הונו קודם לנפילה במניה.
בתוך כך, טראמפ הפקיד את ערבות בסכום של 175 מיליון דולר במשפט על הונאה פיננסית בחברה שלו, שבו זכתה התביעה - אף שהוא מערער על פסק הדין. הפקדת הערבות מנעה את האפשרות שהתובעת הכללית של ניו יורק תפעל להחרמת נכסים. סכום הערבות הופחת בשבוע שעבר לאחר שטראמפ טען בפני בית המשפט כי יהיה זה "בלתי אפשרי" מבחינתו להשיג את הסכום הנדרש, שעמד על 464 מיליון דולר.
בעוד כשבועיים מתוכנן להיפתח משפט נוסף נגד טראמפ, הפעם הוא מואשם בתשלום דמי שתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס כדי שלא תחשוף את הרומן ביניהם.