סגור
דונלד טראמפ יוצא מ בית המשפט
דונלד טראמפ (AFP)

"מניית מם טעונה במיוחד": בכורה משוגעת למדיה החברתית של טראמפ בוול סטריט

מניית החברה המפעילה את פלטפורמת המדיה החברתית Truth Social של הנשיא לשעבר זינקה אמש ב-16% ל-58 דולר; במהלך המסחר אף ניתרה ב-50% ל-77 דולר למניה; אך "מחיר השוק שלה מופרד לגמרי מהביצועים", אמר ג'יי ריטר, מרצה לפיננסיים באונ' פלורידה ומומחה להנפקות

יום המסחר הראשון של חברת המדיה החברתית של דונלד טראמפ ביסס את מעמדה כאחת החברות המבוקשות בוול סטריט, זאת על אף שלחברה יש הכנסות מועטות וקהל מצומצם.
בכל זאת, מניית DJT, ע"ש דונלד ג'יי טראמפ, המפעילה את פלטפורמת המדיה החברתית Truth Social שהקים נשיא ארה"ב לשעבר, זינקה אתמול (ג') - יום המסחר הראשון שלה לאחר מיזוג הספאק - ביותר מ-50% ונסחרה בשלב מסויים במחיר של 77 דולר למניה. המניה סגרה את המסחר בעלייה של 16% למחיר של 58 דולר.
הקמפיין המוצלח של טראמפ לראשות המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות בארה"ב לנשיאות שיתקיימו בנובמבר, עזרו להעניק לחברה שווי שוק של 7.85 מיליארד דולר, ששילש את הונו האישי של טראמפ, לפחות על הנייר.
עם זאת, מחיר המניה עד כה כמעט ולא משקף את הביצועים התפעוליים של החברה. עבור 2021 דיווחה הפלטפורמה על מכירות של 5 מיליון דולר בלבד, ובמקביל צברה הפסדים של עשרות מיליוני דולרים. לאתר יש כ-5 מיליון משתמשים, זאת לעומת יותר מ-500 מיליון המשתמשים החודשיים ב-X.
"זו מניית מם טעונה במיוחד", אמר למרקט ווץ' ג'יי ריטר, מרצה לפיננסיים באוניברסיטת פלורידה ומומחה להנפקות. "מחיר השוק שלה מופרד לגמרי מהביצועים. אולם, בניגוד למה שראינו במניות מם כמו גיימסטופ, נראה שהפעם המניעים של המשקיעים שונים". להערכתו, חלק מהתנופה של המניה נובע מאנשים שמהמרים על כך שטראמפ יזכה בכהונה נוספת. כמו כן, יש לא מעט סוחרים שמנסים להרוויח מהעלייה ההמהירה של המניה. חלק מהאנשים נוקטים באסטרטגיות לטווח הקצר ומתבססים על ההנחה שתמיד יש פראייר גדול יותר, כלומר הם מתכננים למכור את המניה במחיר גבוה יותר לפראייר גדול מהם", הסביר ריטר.
הרווחים מההנפקה מגיעים בתזמון טוב לטראמפ, שמוקדם יותר השבוע הודיע כי לא יוכל להפקיד ערבות של 454 מיליון דולר. בית המשפט חתך את הסכום ל-175 מיליון דולר והעניק לו ארכה של עשרה ימים נוספים לעמוד בתשלום. עם זאת, לפי תנאי חוזה המיזוג עם הספאק DWA הוא אינו יכול לסחור במניות או אפילו להשתמש בהן להלוות כספים למשך שישה חודשים.