סגור
סם בנקמן פריד מייסד FTX קריפטו

מייסד בורסת הקריפטו הקורסת FTX יעיד בשבוע הבא בפני הקונגרס

סם בנקמן-פריד אישר בטוויטר כי יופיע ביום שלישי בבוקר בפני הוועדה לשירותים פיננסיים בקונגרס שתבקש לקבל תשובות על קריסת FTX. בנקמן-פריד ככל הנראה לא יגיע פיזית לדיון, אלא ישתתף בו מרחוק

מייסד בורסת הקריפטו הקורסת FTX סם בנקמן-פריד אישר היום (ו') כי יעיד בשבוע הבא בפני הקונגרס במסגרת שימוע שייערך לו ויעסוק בקריסת החברה. השימוע צפוי להתקיים ביום שלישי בשעה 10 בבוקר (שעון החוף המזרחי) בפני הוועדה לשירותים פיננסיים של הקונגרס. בנקמן-פריד לא צפוי להגיע למקום באופן פיזי, אלא ישתתף בשימוע מרחוק.
במקור מי שנרשם כנציג FTX בשימוע הוא המנכ"ל החדש ג'ון ג'יי ריי השלישי, שמוביל את החברה בהליך פשיטת רגל שבו היא נמצאת. החלטתו של בנקמן-פריד להשתתף בדיון התקבלה לאחר סבב התכתשויות בטוויטר בינו ובין יו"ר הוועדה מקסין ווטרס. מוקדם יותר החודש סירב בנקמן-פריד להעיד בפני הוועדה, ואמר שהוא רוצה להמתין עד שיסיים ללמוד את הסיבות לנפילתה המהירה של FTX בחודש שעבר.


ווטרס לא הסתפקה בדברים וצייצה בתחילת השבוע: "בהתבסס על תפקידך כמנכ"ל והראיונות שלך לתקשורת במהלך השבועות האחרונים, ברור לנו שהמידע שברשותך עד כה מספיק לעדות".
קריסת FTX זעזעה את עולם הקריפטו. לפני הגשת הבקשה לפשיטת רגל של החברה בנובמבר, נחשבה החברה למובילת התעשייה ובנקמן-פרייד היה הפרזנטור שלה והציע לסייע לחברות קריפטו שנקלעו לקשיים.
FTX גייסה כסף מכמה מהמשקיעים המתוחכמים ביותר של עמק הסיליקון לפי שווי של 32 מיליארד דולר, והלוותה כספים של לקוחות בשווי מיליארדי דולרים כדי לממן הימורים מסוכנים על ידי החברה-האחות אלמדה.
ועדת הבנקים של הסנאט קבעה גם היא שימוע שנועד לחקור את קריסת FTX בשבוע הבא. ראשי הוועדה ביקשו לחייב את בנקמן-פריד להופיע גם בפניהם באמצעות זימון, אם לא יעשה זאת מרצונו.
משפטנים טענו שמדובר באיום סרק בהתחשב בכך שבנקמן-פריד נמצא מחוץ לארצות הברית ומתגורר באיי בהאמה.