סגור
חנן מור
חנן מור (צילום: אוראל כהן)

בעקבות דרישת רשות ני"ע: חנן מור "נזכר" לדווח על שעבוד שנתן לבנק דיסקונט

חנן מור נאלץ לתקן דיווח שהוציא לפני כשבוע ולהוסיף בו פרט מהותי לפיו התמורה נטו שיקבל ממכירת נכס, שועבדה כבר לפני 4 חודשים כנגד חוב שלו לבנק דיסקונט

בצעד חריג, הוציא היום חנן מור דיווח מתוקן לבורסה בו הוא מגלה לראשונה כי שיעבד את התמורה נטו שהוא אמור לקבל ממכירת נכס לבנק דיסקונט. לכלכליסט נודע כי הדיווח המתוקן שוגר לבורסה בעקבות בדיקה פנימית של רשות ניירות ערך שחשפה שהחברה לא דיווחה על המידע למרות היותו מהותי עבור בעלי המניות, מחזיקי אגרות החוב והנושים של החברה.
מידע זה נחשף לראשונה על ידי בנק לאומי, אחד הנושים הגדולים של החברה. עתה נכנסה רשות ני"ע לבדיקת התנהלותה של החברה והורתה למור לבצע דיווח מתוקן. ובכך למעשה מאששת הרשות את טענות לאומי על כך שהחברה הסתירה ממנו מידע מהותי והציגה לו מצגי שווא בנוגע למצבה הפיננסי והעסקי.
על פי הדיווח המתוקן שנדרש מור להוציא היום לבורסה, השעבוד נעשה כבר באמצע אוגוסט, לפני 4 חודשים, כאשר בכל הזמן שחלף הוא הסתיר את העובדה שהתמורה נטו ממכירת הנכס תהיה למעשה משמעותית נמוכה יותר משום שהיא משועבדת לדיסקונט.
מדובר בעסקת מכירת קרקע בנס ציונה לקרן הנדל"ן מרתון שנחתמה ב-31 ביולי השנה. תמורה המכירה עמדה על 45.75 מיליון שקל. במועד חתימת ההסכם דיווחה מור כי התמורה שתקבל נטו מהמכירה אחרי תשלום מסים והחזר חוב תעמוד על 30 מיליון שקל. בשבוע שעבר דיווחה מור כי הושלמו התנאים המתלים לעסקה והתמורה צפויה לעבור אליה עד לאמצע החודש הבא.
בעקבות בדיקת רשות ני"ע, הדיווח המתוקן שיצא היום חושף כאמור לראשונה שכבר שבועיים לאחר ההסכם הראשוני, ב-18 באוגוסט, שיעבדה מור את תמורת המכירה נטו כנגד חוב שלה לבנק דיסקונט העומד על 15 מיליון שקל.
מעבר לעובדה שהיא הסתירה מידע מהותי זה מהמשקיעים והנושים, תמורת המכירה נטו שהיא תקבל עבור מכירת הנכס תהיה לכל היותר 15 מיליון שקל ולא 30 מיליון שקל.
משמעות הדבר היא שתמורה נטו שתקבל מור עם השלמת העסקה תעמוד על 15 מיליון שקל, לכל היותר.
מקבוצת מור נדל"ן נמסר: "החברה פועלת בהתאם להנחיות יועציה המשפטיים ועל פי כל דין". יצויין כי מי שייצג את החברה באסיפות האג"ח היו עו"ד צורי לביא ממשרד ליפא מאיר ועו"ד אודי עפרון ממשרד פירון.