סגור
מטה חברת כרטיסי האשראי ישראכרט החדש בבני ברק
מטה חברת כרטיסי האשראי ישראכרט החדש בבני ברק (צילום: אוראל כהן)

מנורה לא מוותרת: מציעה לרכוש את ישראכרט לפי שווי של 3.5 מיליארד שקל

הצעה חדשה זו של חברת הביטוח נעשית במחיר של 17.48 שקלים למניה, גבוה ב-566 מיליון שקל מהשווי שמעניקה הראל ביטוח לישראכרט; הראל מציעה לרכוש 100% ממניות חברת כרטיסי האשראי ולמחוק אותה מהמסחר

מנורה מבטחים מעלה שוב את ההצעה לרכישת 32% ממניות ישרכארט לשווי של 3.5 מיליארד שקל.
הצעה זו נעשית במחיר של 17.48 שקלים למניה, גבוה ב-566 מיליון שקל מהשווי שמעניקה הראל ביטוח לחברה. הראל מציעה לרכוש 100% מהמניות ולמחוק את המניה מהמסחר.
לפני חודש חתם דירקטוריון חברת כרטיסי האשראי על הסכם עם חברת הביטוח הראל השקעות. לפי העסקה שנחתמה תרכוש הראל כאמור 100% מישראכרט תמורת 2.934 מיליארד שקל ותמחק אותה מהמסחר בבורסת תל אביב.
מנורה מנגד הציעה לרכוש 30% מישראכרט ואת השליטה בה בהצעה ישירה לבעלי המניות שלה, הצעת רכש לפי שווי גבוה יותר של 3.1 מיליארד שקל בזמנו.
יומיים לאחר מכן, מנורה הציעה לרכוש 32% ממניות חברת כרטיסי האשראי לפי שווי חברה של 3.2 מיליארד שקל, כ-100 מיליון שקל יותר מהצעתה הקודמת.
במנורה מבטחים הדגישו היום כי לאור המצגת של ישרכארט השבוע עם תחזית רווח נקי של 450-510 מיליון שקל ל-2023, הרי שההצעה שלה תאפשר לבעלי המניות הנוכחיים של ישרכארט להישאר עם חלק מאחזקותיהם וליהנות מהצמיחה העתידית בחברה.
ארי קלמן מנכ"ל מנורה מבטחים: "עם פרסום יעד הרווח החזוי של ישראכרט, צמיחת תיק האשראי וההתייעלות התפעולית המתוכננת של הנהלתה, אין ספק כי טובת בעלי המניות של ישראכרט, הנה לבחור במתווה שמציעה מנורה מבטחים ולא למכור את מלוא החזקתם כיום, אלא, כמוצע על ידנו, לממש חלק ממניותיהם והשתתפות בהצפת הערך העתידית שנוביל יחד עם החברה בשנים הבאות".
עוד אמרו במנורה כי "הצעת הרכש תשמר את ישראכרט כחברה ציבורית ועצמאית. כתוצאה מכך, ניתנת האפשרות לבעלי המניות ליהנות מפוטנציאל הצמיחה ומהצפת ערך עתידית בחברה ומ"שותפות" עם בעל שליטה מנוסה ויציב, בעל התמחות בתחומי הפעילות הפיננסיים, וזאת חלף היענות להצעת המיזוג הקוטמת לבעלי המניות את האפשרות ליהנות מהצפת ערך עתידית".
מנורה התחייבה להגיש הצעת רכש נוספת באם ההצעה הנוכחית לא תקבל אישורים רגולטורים תוך 60 יום.