סגור

בנק ישראל מקדם הסדרה של הפקדות מטבעות קריפטו בבנקים

בהמשך לכניסתו לתוקף של צו איסור הלבנת הון בחודש נובמבר, הבנק מפיץ בימים אלה טויטת תקנות, לפיה הבנקים יידרשו לכבד הפקדת מטבעות דיגיטליים שהגיעו מגוף בעל רישיון מסחר במטבעות

האם בנק ישראל יורה לבנקים לכבד הפקדות מטבעות דיגיטליים? בימים אלו מפיץ הבנק המרכזי טיוטת תקנות לפיה הבנקים יידרשו לכבד הפקדות של מטבעות קריפטו, במקרה שהמפקיד מבצע הפקדה מגוף בעל רישיון מסחר במטבעות.

הוראה זו אמורה לאפשר למשקיעי מטבעות דיגיטליים המתבססים על מערכות המסחר המאושרות להמיר את המטבעות שלהם לחשבונות הבנק שברשותם.
ההוראה היא למעשה הוראת המשך לכניסתו לתוקף של צו איסור הלבנת הון מחודש נובמבר. הצו כלל בתוכו לראשונה גם חברות פינטק, נותני אשראי וחברות קריפטו.
במסגרת הצו, גופים שנותנים שירותי מסחר במטבע דיגיטלי יוכפפו לחובות הקבועות בו, על מנת למנוע אפשרות של הלבנת הון או מימון טרור באמצעותם. ההכפפה מונעת מלקוחות שקנו מטבעות ממקורות שאינם בעלי רישיון להמיר את המטבעות ולממש את הרווחים בחשבון הבנק שלהם.
בה בעת, עם כניסת הצו הבהיר בנק ישראל כי "כניסת הצו לתוקף פותחת פתח למתן רשיון פעילות קבוע לגופים העוסקים במטבעות דיגיטליים". בטיוטת התקנה החדשה מאשרר הבנק כי הרישיון יאפשר כיבוד המטבעות.
הקושי בניהול והמרה של מטבעות מביא גם את המוסדיים להציע למשקייעם שירותי מסחר במטבעות דיגיטליים. החל מחודש דצמבר מציע אלטשולר שחם להשקיע בביטקוין ובאת'ריום, דרך החברה הבת שלו הורייזן. זו מאפשרת לבצע השקעות בשיתוף עם המערכת הבנקאית, ובצורה של מערכת סגורה - שיטה זו מאפשרת לבנק לדעת מהו מקור הכסף, ובכך לאפשר את הנזלת המטבעות הדיגיטליים בלי שהצו לאיסור הלבנת הון יערים על כך קשיים.
1 צפייה בגלריה
ועידת התחזיות 2022 יאיר אבידן המפקח על הבנקים
ועידת התחזיות 2022 יאיר אבידן המפקח על הבנקים
יאיר אבידן המפקח על הבנקים בבנק ישראל
(צילום: אוראל כהן)