סגור

אביב הגיע קאמבק בא: הביטקוין בשיא של שלושה חודשים

מטבע הקריפטו הגדול בשווי שוק מזנק ב-5% עד למחיר של 47.5 אלף דולר, ומטפס יום שישי ברצף; לפי בית ההשקעות Proxibit, ייתכן ואחת הסיבות למגמה היא כוונת הארגון Luna Foundation Guard העומד מאחורי המטבע LUNA לקנות ביטקוין בשווי של 3 מיליארד דולרים, וכבר החל ברכישות ענק

הביטקוין רושם את השבוע הטוב שלו השנה - זינוק של 13%, כשהמטבע הגדול לפי שווי מזנק לרמה הגבוהה שלו מאז תחילת ינואר: המטבע רושם היום עלייה חדה של 5% עד לשווי של 47.5 אלף דולר.


אסף אלמליח, אנליסט קריפטו-פיננסי בכיר בבית ההשקעות למטבעות דיגיטליים Proxibit, מסביר את הרקע למגמה: "מה שמשמח את המשקיעים והסוחרים הוא לא רק עליית המחיר אלא גם שבירת מספר 'תקרות' שיכולות לשנות את העלילה בטווח הקרוב, כך הם מקווים.

1 צפייה בגלריה
ביטקוין מטבע מטבעות
ביטקוין מטבע מטבעות
הביטקוין במחיר הגבוה שלו מתחילת ינואר
(צילום: שאטרסטוק)

"הטווח בין 44,000 ל-45,000 דולר היה אחד מאותן 'תקרות' שעל הביטקוין לחצות על מנת שנוכל לראות המשך עלייה בטווח הקצר. הביטקוין עמד בציפיות והמשיך עד למחיר של 47,000 דולר. יש לציין כי זו הפעם החמישית שיש ניסיון לחצות את האזור שבין 42,000 ל-45,000 מתחילת השנה - ארבעת הניסיונות הקודמים נחלו כישלון.
"כמות המינופים בביטקוין מספרת לנו כמה סיכון מוכנים הסוחרים והמשקיעים לקחת, או לחלופין כמה הם בטוחים בעלייה הנוכחית. מעניין לראות שבכל הניסיונות הקודמים לחצות את האזור המדובר הסוחרים בביטקוין מינפו בכמות גבוהה, אך הניסיון הנוכחי שונה. במקרה הנוכחי, רוב המשתתפים בשוק לא בחרו למנף. כלומר הביטחון שלהם בעלייה הזו היה נמוך, מבחינתם הניסיון הנוכחי כמו כל קודמיו נידון לכישלון.
"חוסר האמונה הזה של המשקיעים והסוחרים דווקא הוא שאפשר את עליית המחיר ושבירת התקרה, מכיוון שהמינופים האלו בדרך כלל מנפחים את השוק בצורה לא בריאה.
אלמליח: "יש לציין כי זו הפעם החמישית שיש ניסיון (של הביטקוין) לחצות את האזור שבין 42,000 ל-45,000 מתחילת השנה - ארבעת הניסיונות הקודמים נחלו כישלון"
"במבט פונדמנטלי, יש המייחסים עלייה זו לכוונת הארגון Luna Foundation Guard העומד מאחורי המטבע LUNA שהבטיח (ומקיים) לקנות ביטקוין בשווי של 3 מיליארד דולרים כבטחונות למטבע היציב אותו מפעילה החברה (וכבר רכש בשווי של 125 מיליון דולר).
"LUNA, המטבע התשיעי בגודלו בשוק, הוא פרויקט המתמקד ביצירת שורה של מטבעות יציבים הצמודים למטבעות מדיניים, על מנת לאפשר חוויית תשלום בטוחה ויציבה, שלא כמו שאר המטבעות הדיגיטליים התנודתיים. עפ"י הדיווחים רק השבוע נקנה ביטקוין בסך של 125 מיליון דולרים ע"י הארגון Luna Foundation Guard.
"המשך העליות בביטקוין תלוי בלא מעט גורמים, אם המומנטום יימשך התנגדויות טכניות משמעותיות צפויות במחירים 48,500 דולר אזור ה-52,000 דולר. אחרי תקופה של ירידות מתמשכות, התקווה נראית כחוזרת אט-אט לשוק. המשקיעים מרגישים בטוחים יותר וצפויים להזרים כסף לשווקים בימים הקרובים".
איתי אבנרי, משנה למנכ"ל חברת המסחר בנכסים דיגיטליים INX: "העליות בגזרת הביטקוין מסתמנות עקב מספר היבטים – ראשית ראינו לאחרונה שאוקראינה גייסה עשרות  מיליוני דולרים במטבעות קריפטו מה שהראה את החשיבות והיכולות של תשתית טכנולוגית ופיננסית זו – ומתווספת לכך בהירות רבה ככל שהרגולציה מתקדמת במקומות רבים בעולם ובמיוחד בעקבות הצו הנשיאותי של ביידן שהוצא החודש. רק השבוע (ראשון) נוכחנו לראות כי הוכרזו  (על פי אתרי חדשות מקומיים) בריו דה ז'נרו חוקי מס עדכניים בנוגע למטבעות הקריפטוגרפים אשר ייכנסו לתוקף החל משנת 2023 בכל הקשור לקבל תשלומי מס רכוש באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים".