סגור
גולדמן זאקס וול סטריט
גולדמן זאקס. הבנק צופה עוד ארבע העלאות ריבית רצופות (AP)

גולדמן זאקס: הריבית בארצות הברית תעלה ל-5% עד מרץ

בנק ההשקעות העלה את התחזיות ב-0.25% בהשוואה להערכות הקודמות שלו; הריבית בארצות הברית עומדת על 3.25% אחרי רצף של חמש העלאות ריבית - השלוש האחרונות בשיעור של 0.75%, והמשקיעים ממתינים להחלטת הריבית ביום רביעי הקרוב

כלכלני קבוצת גולדמן זאקס אמרו שהבנק המרכזי של ארצות הברית, הפדרל ריזרב, עשוי להעלות את שיעור הריבית עד ל-5% עד מרץ 2023, 25 נקודות בסיס מעל התחזיות הקודמות שלהם, כך דיווחה אתמול (ש') בלומברג ניוז.
בשבוע שעבר אמר מנכ"ל בנק ההשקעות, דיוויד סולומון, שהפד עשוי להעלות את שיעור הריבית אל מעל 4.75% אם לא יראה "שינויים אמיתיים בהתנהלות".
הפגישה הקרובה של הפד, שתתקיים בימים שלישי ורביעי השבוע, עשויה לשפוך אור על משך היצמדותו הצפויה למדיניות המוניטרית האגרסיבית שלו.
כלכלני גולדמן הוסיפו שהמסע לריבית של 5% כולל העלאות של 75 נקודות בסיס השבוע, 50 נקודות בסיס בדצמבר ו-25 נקודות בסיס בפברואר ומרץ. היום עומדת הריבית בארצות הברית על 3.25%, לאחר חמש העלאות רצופות מאז מרץ. לפני כן עמדה הריבית על 0.25% במשך שנתיים - מאז פרוץ מגפת הקורונה.


בגולדמן זאקס ציינו שלוש סיבות לתחזית של הבנק: אינפלציה "גבוהה ברמה לא נוחה"; הצורך לקרר את הכלכלה לאחר תום ההתכווצות הפיסקלית ועליית המשכורות הצמודות למדד המחירים; והימנעות מהקלה מוקדמת מדי של התנאים הפיננסיים.
הפד, בהובלת היו"ר ג'רום פאוול, צפוי להעלות השבוע את שיעור הריבית ב-75 נקודות בסיס בפעם הרביעית ברציפות, צעד שנחשב לאגרסיבי. ההימור על פד פחות ניצי היה הימור מסוכן בשנה החולפת, שבה מניות התאוששו מהצניחות של מגפת הקורונה בשל תקוות לשינוי כיוון של הפד, רק כדי להתרסק בחזרה לנוכח המשך העלאות הריבית החדות.