סגור

אקירוב יגיש עד יום א' בקשה להיתר שליטה בכלל ביטוח

חברת הנדל"ן אלרוב שבשליטת אלפרד אקירוב, שמחזיקה ב-15% ממניות כלל, אישרה את המהלך בהחלטת דירקטוריון; אלרוב הפכה בשנה שעברה לבעלת מניות בכלל ביטוח, וכיום נחשבת לבעלת האחזקות הגדולה בה

אלפרד אקירוב ואלרוב נדל"ן שבשליטתו יגישו לממונה על הביטוח עד יום ראשון את הבקשה להיתר שליטה בכלל ביטוח. כך דיווחה אלרוב לפני שעה קלה. דירקטוריון החברה אישר את ההחלטה. אלרוב מחזיקה ב-15% ממניות כלל.


בחודש מרץ האחרון חברת הנדל"ן ישראל קנדה, שבשליטת ברק רוזן (מנכ"ל) ואסי טוכמאייר (יו"ר), חתמה על עסקה שבמסגרתה היא רוכשת מידי כלל ביטוח את מניותיה (12.9%) באלרוב נדל"ן שבשליטת אלפרד אקירוב (79%).

1 צפייה בגלריה
אלפרד אקירוב
אלפרד אקירוב
אלפרד אקירוב
(יונתן בלום)

ישראל קנדה שילמה 128 שקל עבור כל מניה, פרמיה צנועה של 3% ביחס למחיר השוק באותה עת, וכלל ביטוח קיבלה לידיה 382 מיליון שקל בסך הכל. צעד זה חתם קרב ארוך שנים, שבמהלכו כלל ביטוח סירבה לאשר עסקת בעלי עניין הנוגעת לחברה־הבת של אלרוב, לוקה (80%), שפועלת בתחום מלונות היוקרה באירופה.
כשלוקה הוקמה, קיבל ג'ורג'י אקירוב, בנו של אלפרד אקירוב, 15% ממניותיה, ולאורך השנים אלרוב העמידה לבדה את המימון לחברה, 2.4 מיליארד שקל, גם עבור חלקו של אקירוב הבן. במהלך השנים, לאור שינוי ברגולציה, העסקה הזו היתה טעונה אישור כעסקת בעלי עניין, אולם כלל ביטוח סירבה לאשר אותה.
בתוך כך, אלרוב עצמה הפכה בשנה שעברה לבעלת מניות בכלל ביטוח, וכיום היא אף בעלת המניות הגדולה ביותר בה (15%) ועתידה להגיש בקשה להיתר שליטה. יש שטענו כי הכניסה של אלרוב נדל"ן לכלל ביטוח היא בגדר נקמה על אותו סירוב.