סגור

אקירוב הציע יותר, אך מניות כלל באלרוב נמכרו לישראל קנדה

בקשה לנגזרת נגד כלל ביטוח לאחר שראיון בכלכליסט חשף כי מכרה את מניותיה (13%) לישראל קנדה אף שאלפרד אקירוב הציע הצעה גבוהה יותר

האם אלפרד אקירוב חשף את כלל ביטוח לתביעה נגזרת, עוד לפני שרכש את השליטה בה? בראיון ל"כלכליסט" טען אקירוב כי ישראל קנדה רכשה את מניות כלל ביטוח באלרוב (13%) במחיר נמוך מזה שהציעה אלרוב עבורן.


עוה"ד יוקי שמש ועמית מנור הגישו אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בשמו של בעל מניות בכלל, בקשה לגילוי מסמכים טרם הגשת בקשה לתביעה נגזרת נגד החברה. בבקשה נטען כי התברר שכלל מכרה את מניותיה באלרוב לישראל קנדה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר - אף שהיתה לה הצעה מאקירוב לרכוש את אותן 3 מיליון מניות ב־170 שקל למניה, מחיר גבוה ב־125 מיליון שקל מהסכום ששילמה עבורן ישראל קנדה. "ככל הנראה על רקע סכסוך בין אקירוב לכלל ביטוח, העדיפו בעלי תפקידים בכלל להעדיף הצעה הנמוכה ב־33% מההצעה של אקירוב ולגרום לחברה הפסדי ענק. הנזקים וההפסד הכספי מובנים מאליהם", נכתב בבקשה.

1 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 25.11.21 אלפרד אקירוב
מוסף שבועי 25.11.21 אלפרד אקירוב
אלפרד אקירוב
(צילום: יונתן בלום)

הבקשה יוצאת נגד דירקטוריון החברה והנהלתה, ובאחראים להפסדים מציינת "דירקטורים, המנכ"ל ומנהלים כפופים לו, שלא פיקחו על התנהלות עובדי כלל ואיפשרו את מכירת המניות". התובע דורש לקבל את המסמכים כדי להבין אם בעלי התפקידים התרשלו או הפרו את חובת הזהירות שהם חבים לחברה.
התביעה מציינת שמותיהם של חברי דירקטוריון, בהם היו"ר חיים סאמט, ושבעה חברים נוספים בהם השופטת לשעבר ורדה אלשיך, מנכ"ל כלל יורם נוה, היועצת המשפטית הדר ברין וייס וכן יוסי דורי, מנכ"ל זרוע ההשקעות כנף.
מכלל ביטוח ופיננסים נמסר לאחרונה ל"כלכליסט" כשעלו הטענות: ״מכירת מניות אלרוב על ידי כלל נעשתה ללא רבב ועל ידי שני אנשי מקצוע חיצונים, מומחים בתחומם ומן המעלה הראשונה - עו"ד צוריאל לביא ופרופ' רוני עופר. הם מונו על ידי ועדות ההשקעה, המורכבות כולן מנציגים חיצוניים, שטיפלו בכל עניני אלרוב במישרין, ללא מעורבות ההנהלה והדירקטוריון, נוכח רגישות הנושא. החברה בדקה את טענות אלרוב, ומצאה כי לא נפל פגם או דופי בכל הליך המכירה״.