סגור

עשיר כמו גייטס: הונו המוערך של יזם הקריפטו - 135 מיליארד דולר

צ'נגפנג זהאו, מייסד ומנכ"ל בורסת הקריפטו הסינית בייננס, הוקפץ למקום ה-11 ברשימת עשירי העולם של בלומברג; הונו מוערך ב-96 מיליארד דולר, אך בבלומברג לא חישבו את אחזקותיו האישיות בקריפטו; על כן הונו מוערך ב-135 מיליארד דולר, בדומה למייסד מיקרוסופט

קבלו את אחד האנשים העשירים בעולם: צ'נגפנג "CZ" זהאו (Changpeng "CZ" Zhao), שעומד בראש פלטפורמת המסחר במטבעות קריפטו, בייננס (Binance), הצטרף לדירוג עשירי העולם בזכות הון מוערך של 96 מיליארד דולר, כך לפי מדד המיליארדרים של בלומברג.


הונו המוערך של זהאו (46) קרוב לזה של מייסד אורקל לארי אליסון וגבוה משל הטייקון ההודי מוקש אמבני, והוא מדורג במקום ה-11 בדירוג של בלומברג. עם זאת, הונו עשוי להיות גבוה יותר, שכן בבלומברג לא חישבו את אחזקותיו האישיות בביטקוין ובמטבע של בייננס. על כן, הונו קרוב יותר ל-135 מיליארד דולר, בדומה לביל גייטס.

1 צפייה בגלריה
צ'נגפנג זאו CZ מייסד ומנכ"ל בייננס Binance  קריפטו
צ'נגפנג זאו CZ מייסד ומנכ"ל בייננס Binance  קריפטו
צ'נגפנג זאו CZ מייסד ומנכ"ל בורסת הקריפטו בייננס Binance
(צילום: בלומברג)

עלייתו של היזם ממוצא סיני-קנדי מייצגת את ההון המהיר שמייצרת תעשיית הקריפטו. בנוסף לזהאו, גם יוצר מטבע הקריפטו אתריום, ויטליק בוטרין, ומייסד חברת קוינבייס בריאן ארמסטרונג הפכו למיליארדרים בשנה האחרונה. "אל תדאגו לגבי הדירוג, תתמקדו באנשים שתוכלו לסייע להם", כתב זהאו ביום שני בטוויטר, ככל הנראה כתגובה לדיווח.
"אישית, אני חופשי פיננסית. אני לא זקוק להבה כסף ואני יכול לשמור על אורח חיי בצורה כזו", אמר בנובמבר ל-AP. "אני מתכוון לתרום את מרבית הוני, כמו שעשו יזמים עשירים ומייסדים רבים החל מרוקפלור ועד היום. אני מתכוון לתרום 90%, 95% או 99% מהוני".
הוא השיק את בייננס ב-2017, ובהדרגה הפכה החברה לאחת מפלטפורמות המסחר בקריפטו הגדולות בעולם. לפי פוסט באתר החברה, זהאו גדל בוונקובר קנדה למשפחה של מהגרים מסין ועבד בצעירותו במקדונלד'ס כדי לסייע בפרנסת המשפחה. הוא השלים תואר ראשון במדעי המחשב מאוניברסיטת מקגיל במונטריאול ועבד על תוכנות מסחר עבור בורסת טוקיו ובלומברג. "הוא שמע על הביטקוין ב-2013 במהלך משחק פוקר, ולאחר מכן החליט להתמקד רק בקריפטו ולהקדיש את חייו לנושא", נכתב באתר של בייננס. "הוא אפילו מכר את דירתו כדי לרכוש ביטקוין".
אולם, בדומה לפלטפורמות אחרות, גם בייננס מתמודדת עם רגולציה מוגברת ברחבי העולם, כולל איסור בבריטניה והגבלות אחרות במדינות שונות. זהאו התייחס להגבלות ובמכתב פתוח שפרסם בשנה שעברה ציין כי "רגולציות ברורות חיוניות להמשך הצמיחה".