סגור

רשות ני"ע מעכבת שוב את כניסתו של הראל הרשטיק לבורסה

נקסט ג'ן דיווחה כי אספת בעלי המניות למיזוג סנט-טק מדיקל שייסד הרשטיק נדחית למועד לא ידוע; זאת לאור המשך הדיונים מול רשות ני"ע; במרכז המחלוקת, סוגיית מועד פרסום התשקיף ע"י החברה; הדחייה מגיעה דווקא למרות דיווח חיובי על קבלת תעודת פטנט לטכנולוגיה של סנט-טק

רשות ני"ע מעכבת שוב את המיזוג של חברת סנט-טק מדיקל שייסד רוצח לוכד הנחשים הראל הרשטיק לתוך השלד הבורסאי נקסט ג'ן.


אחרי שבשבוע שעבר נאלצה נקסט ג'ן על ידי רשות ני"ע לדחות את האספה לאישור המיזוג בשבוע ימים, היום (ה') בשעות הצהריים דיווחה החברה על דחיית האספה "למועד לא ידוע" וזאת "לאור דיונים עם סגל רשות ני"ע בכל הנוגע למועד בו נדרשת החברה לפרסם תשקיף".

2 צפייה בגלריה
הראל הרשטיק
הראל הרשטיק
הראל הרשטיק
( צילום: אלעד גרשגורן)

בעקבות זאת מניית נקסט ג'ן צונחת כעת במסחר בבורסת תל אביב. מיד אחרי הדיווח היא נסחרה בירידה של כ-23% לעומת שער הפתיחה, אולם בהמשך הירידות התמתנו, אף שגם כעת ממשיכה המניה לרשום ירידה חזקה במסחר בתל אביב.
כבר בשבוע שעבר דיווחה נקסט ג'ן על דיונים עם סגל הרשות שעמדו בבסיס דחיית אספת בעלי המניות לאישור המיזוג שתוכננה במקור להתקיים ב-1 בנובמבר. זאת לאור הערות לגבי מידת הגילוי של החברה שקיבלה מסגל רשות ני"ע ובקשות הבהרה שהתבקשו. החברה דיווחה אז כי מדובר ב"השלמת פרטים נוספים ומתן הבהרות בכל הנוגע לדוח העסקה ופרק מתאר פעילות סנט-טק מדיקל, בדומה למקובל בעסקאות מיזוג אחרות".
ככל הידוע, ההערות והשאלות שקיבלה נקסט ג'ן מרשות ני"ע נוגעות לנושאים טכנולוגיים שבבסיס פעילות סנט-טק וכלל לא לעברו של הרשטיק, המיועד להתמנות לסמנכ"ל הטכנולוגיות הראשי בחברה הממוזגת. אולם המחלוקת העיקרית בדיונים בין נקסט ג'ן לרשות ני"ע כיום היא מחלוקת משפטית הנוגעת לתשקיף המדף שמחוייבת נקסט ג'ן לפרסם במסגרת עסקת המיזוג. זאת מאחר ומדובר על יותר מ-35 ניצעים מקרב בעלי מניות סנט-טק שיקבלו ני"ע של נקסט ג'ן בעסקה.
המחלוקת העיקרית בדיונים בין נקסט ג'ן לרשות ני"ע כיום היא מחלוקת משפטית הנוגעת לתשקיף המדף שמחוייבת נקסט ג'ן לפרסם במסגרת עסקת המיזוג
בחברה סברו כי לא היו צריכים להכין תשקיף חדש לפני האספה. וכי ניתן היה להתבסס על תשקיף קודם מנובמבר 2019 ועל דו"ח העסקה שפורסם בזימון האספה באוקטובר, שכלל את מתאר פעילות סנט-טק ודו"חותיה הכספיים.
מנגד, ברשות ני"ע עומדים על כך שנקסט ג'ן תפרסם לפני האספה תשקיף חדש שיכלול גם את התשובות לכל השאלות שנשאלה החברה בדיונים בין הצדדים בימים האחרונים. זאת מאחר שתוקפו של התשקיף האחרון היה לשנה בלבד עד לנובמבר 2020 (עם אופציה להארכה).
מסיבה זו נאלצה נקסט ג'ן לדחות שוב את האספה למועד בלתי ידוע. עם זאת, בחברה ממשיכים בתהליך המיזוג כדי לעמוד בדרישות מצד רשות ני"ע, כולל מתן מענה לשאלות שנדרשו על ידי הרשות ופרסום תשקיף חדש, וזאת בתיאום עם רשות ני"ע.

2 צפייה בגלריה
ענת גואטה כנס פינטק בנקאות חדשה
ענת גואטה כנס פינטק בנקאות חדשה
ענת גואטה יו"ר רשות ני"ע
(צילום: אוראל כהן, טל אזולאי, דור מנואל)

יו"ר נקסט ג'ן יעקב עמידרור ומנכ"ל החברה יניב חברון אף הוציאו הודעת הבהרה לבורסה בדקות האחרונות לפיה: "החברה וסנט טכנולוגיות רפואיות (סנט-טק מדיקל) ממשיכות וימשיכו לפעול לטובת השלמת עסקת המיזוג".
ההודעה היום על דחיית האספה מגיעה דווקא אחרי דיווח חיובי של נקסט ג'ן אתמול על כך שקיבלה תעודת פטנט בישראל לטכנולוגיה שלה מרשות הפטנטים הישראלית. החברה ציינה כי תעודת הפטנט "מעניקה בלעדיות לסנט-טק מדיקל בכל הנוגע למיפוי ביומרקרים (סממנים ביולוגיים ייחודיים) המאפשרים לזהות את סטטוס החולי של תאים בכלל והימצאותם של תאים פתוגניים (מחוללי מחלות) בפרט". הכוונה היא לטכנולוגיה שפותחה בסנט-טק שמתיימרת לזהות נגיפים וזיהומים בין השאר באמצעות נשיפה לתוך "ינשופון".
נקסט ג'ן ציינה בדיווח כי בכוונתה "לעשות שימוש בפטנט לטובת אבחון נגיף הקורונה בחולים, אולם בעתיד סנט-טק מדיקל צופה שיהיה בידה לעשות שימוש בפטנט אף בנוגע למחלות נוספות". עוד כתבה החברה כי היא "רואה ברישומו של פטנט זה חשיבות רבה מאוד לעתיד החברה הממוזגת".
ההודעה היום על דחיית האספה מגיעה דווקא אחרי דיווח חיובי של נקסט ג'ן אתמול על כך שקיבלה תעודת פטנט בישראל לטכנולוגיה שלה מרשות הפטנטים הישראלית
מי שרשום על התעודה כממציא הפטנט הם בעל המניות הגדול בסנט-טק, יזם הביומד האמריקאי דרו מוריס והראל הרשטיק, שנחשב "המוח" מאחורי הטכנולוגיה של החברה, ופיתח אותה בעודו יושב בבית הסוהר.
כפי שנחשף ב"כלכליסט" לפני שבועיים, הרשטיק הוא כיום אסיר ברישיון ששוחרר בחודש מרץ השנה בשחרור מוקדם בכפוף לתנאים מגבילים, אחרי 25 שנות מאסר בגין הרשעתו ברצח לוכד הנחשים יעקב סלע.
את הרצח ביצע הרשטיק בשנת 1996 בעודו בן 20, כאשר במהלך מאסרו הוא השלים שני תארי דוקטורט ועסק בפיתוחים מדעיים. פיתוח אחר של הרשטיק שאותו הציג בשנת 2009 והתיימר לזהות סרטן באמצעות נשיפה לא הבשיל בעבר.
הרשטיק הוא מהמייסדים ובעלי המניות הגדולים של סנט-טק מדיקל ומשמש כמנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה. עם בעלי מניותיה נמנים בין השאר יניב חברון, שולם לפידות, ג'קי בן זקן, עמנואל רוזן, עורכת הדין ליה פלוס דומב ועוד. פלוס דומב ליוותה את הרשטיק במשך שמונה שנים, בין השאר בעתירות שהגיש נגד שב"ס ובדיונים בוועדת השחרורים שהחליטה על שחרורו המוקדם. היא מועמדת כיום להתמנות לדירקטורית בנקסט ג'ן במידה והמיזוג יצא לפועל. עוד נחשף ב"כלכליסט" כי יו"ר נקסט ג'ן יעקב עמידרור נתן עדות חיובית מאוד בוועדת השחרורים שסייעה לשחרורו המוקדם של הרשטיק מהכלא.