סגור
מטבעות ביטקוין קריפטו
מטבעות קריפטו (צילום: רויטרס)

צריכה סיוע בהליך פשיטת הרגל: צלזיוס מבקשת להשיב את סמנכ"ל הכספים שהתפטר

רוד בולגר התפטר שלושה שבועות לאחר שחברת הקריפטו הישראלית-אמריקאית הקפיאה את חשבונות לקוחותיה; עתה הגישה צלזיוס עתירה לבימ"ש בניו יורק בבקשה כי היא זקוקה לבולגר כדי שיעזור לה לצלוח את הליכי פשיטת הרגל כיועץ - תמורת 92 אלף דולר לחודש

פלטפורמת הלוואות הקריפטו צלזיוס רוצה להחזיר אליה את סמנכ"ל הכספים שהתפטר, רוד בולגר, ולשלם לו 92,000 דולר בחודש, למשך תקופה של לפחות שישה שבועות. החברה אמרה שהיא זקוקה לבולגר כדי שיעזור לה לצלוח את הליכי פשיטת הרגל כיועץ, כך על פי עתירה שהוגשה לבית המשפט של המחוז הדרומי של ניו יורק.
"הודות להיכרותו של בולגר עם עסקי החייבת, ולבקשתה, מר בולגר הסכים – בהינתן אישור בית המשפט – להמשיך לספק שירותי ייעוץ לחייבת, בהתאם להסכם ייעוץ", כך על פי העתירה. "בתמורה לשירותי הייעוץ שיינתנו ע"י מר בולגר, החייבת הסכימה לשלם לו 120,000 דולר ברוטו לחודש".
העתירה ממשיכה ולפיה במהלך עבודתו של בולגר, הוא הוביל את המאמצים לייצב את העסק במהלך תנודות השוק שאירעו השנה, הוביל אספקטים פיננסיים של העסק, ופעל כמנהיג בחברה. בית המשפט קבע שימוע בזום ליום שני ה-8 באוגוסט, במהלכו ידון בבקשה.
בולגר, סמנכ"ל הכספים לשעבר של הבנק המלכותי של קנדה, וראשן של מחלקות שונות בבנק אוף אמריקה, עבד בצלזיוס במשך חמישה חודשים לפני שהתפטר ב-30 ביוני, כשלושה שבועות לאחר שהפלטפורמה עצרה את כל המשיכות, בעקבות "תנאי שוק קיצוניים" לדבריה.
בזמן שעבד במשרה מלאה בחברה הוא הרוויח משכורת בסיס של 750,000 דולר בשנה, ובונוס של עד 75% מהסכום הזה על בסיס ביצועים, וזאת בנוסף לאופציות למניות ומטבעות קריפטו, שהביאו ביחד את השכר שלו לכ-1.3 מיליון דולר.
החברה שכרה במקומו את כריס פררו, שהיה אז ראש מחלקת התכנון הפיננסי של החברה, אך מספר ימים לאחר שמונה, פנתה החברה בבקשה להגנה בפני פשיטת רגל. צלזיוס, שהייתה אחת מענקיות עולם הלוואות הקריפטו, נמצאת בהליכי פשיטת רגל ומתמודדת עם טענות שניהלה תרמית פונזי בכך ששילמה למשקיעים המוקדמים את הכסף שהשיגה ממשתמשים חדשים.