סגור

קוויקליזארד גייסה 15 מיליון שקל בפרמיה של 10.5% על מחיר השוק

לאחר נפילה בשווי המניה, החברה גייסה 15 מיליון שקל - בית ההשקעות ילין לפידות רכש מניות ב-12 מיליון שקל ומור רכש ב-3 מיליון שקל


שני גופים מוסדיים מספקים תמיכה לקוויקליזארד, לאחר ירידת ערך חזקה במניה - החברה גייסה בהקצאה פרטית 15 מיליון שקל על ידי מכירת נתח של 12% מהמניות, במחיר של 38 שקלים למניה, פרמיה של 10.5% על מחיר השוק.


בית ההשקעות ילין לפידות רכש מניות ב-12 מיליון שקל ומור רכש מניות ב-3 מיליון שקל. בעקבות ההקצאה יהפוך ילין לבעל עניין עם אחזקה של 9.77%. בית ההשקעות מור שכבר היה בעל עניין בחברה יעלה לאחזקה של 15.15%. השניים יצטרפו למוסדי אחר, מיטב דש, המחזיק בכמעט 14% מהמניות.
קוויקליזארד, בהובלת פיני מנדל, הגיעה לשוק ההון על גלי הקורונה. החברה מפתחת פלטפורמת SaaS לתמחור גמיש בטכנולוגיית ענן עם התמקדות במכירות אונליין. מערכת החברה מנתחת מידע ממגוון מקורות ועוזרת ליצרן לתמחר את המוצרים בצורה מדוייקת יותר.
קוויקליזארד גייסה בפברואר האחרון 45.5 מיליון שקל בהנפקת מניות, לפי שווי של 110 מיליון שקל ובמקביל הנפיקה כמיליון כתבי אופציה להמרה במחיר 66.9 שקל. לאחר ההנפקה נסקה המניה ביותר מ-50% בתוך רבעון אך ברבעון האחרון של 2021 החלה לרדת. בחצי השנה האחרונה איבדה החברה 29% משווי השוק והיא נסחרה אתמול בשווי של 122 מיליון שקל.
מדובר ברכישה מפתיעה למדי של שניים מהמוסדיים המרכזיים בישראל, מאחר שחברות הטכנולוגיה הקטנות הציגו תשואת חסר בחודש האחרון של השנה בארה"ב. לדוגמה, מדד מניות הקטנות בנאסד"ק (מיני נאסד"ק), ירד ב-2.5% בדצמבר. זאת מתוך ההכרה כי הקטנת האשראי בשוק ההון האמריקני על ידי הבנק המרכזי תפגע בחברות הטכנולוגיה הנשענות על אשראי גבוה לנוכח מצבן כחברות הפסדיות.
"הנייר ירד בשוק במחזורים אפסיים ולכן השווי שלו (בדומה לניירות אחרים קטנים בשוק) התנתק מהמציאות הכלכלית", הסביר מוסדי שמעורב בעסקה. לדבריו "מדובר בחברה עם תוכנה לתמחור מוצרים דינמית עבור אי-קומרס או אתרי מכירה תוך שימוש בהרבה מקורות מידע בכדי לעשות אופטימיזציה למכירות. החברה גלובלית עם מודל צמיחה משמעותי וARR- (מודל הכנסות חוזרות) גבוה".
1 צפייה בגלריה
פיני מנדל מנכ"ל קוויקליזארד
פיני מנדל מנכ"ל קוויקליזארד
פיני מנדל מנכ"ל קוויקליזארד