סגור

הכנסות קוויקליזארד צמחו ב-33%, ההפסד התפעולי העמיק פי 3, המניה צנחה ב-10%

החברה שעוסקת בפיתוח טכנולוגיה לתמחור דינמי, גייסה בפברואר 46 מיליון שקל בהנפקה ראשונה של מניות לפי שווי של 110 מיליון שקל. בשלושת החודשים האחרונים המניה צנחה ב-44% ושווי השוק של החברה חזר לשווי בהנפקה

קוויקליזארד, אחת מבין 74 החברות שהשלימו הנפקה ראשונה של מניות בבורסה בתל אביב ב-2021, פרסמה היום (ה') את דוחותיה הכספיים למחצית הראשונה של השנה. הדוחות מצביעים על צמיחה של 33% בהכנסות שהסתכמו ב-4.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 3.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות של קווליזארד מפלטפורמת התמחור הדינמי צמחו ב-56%.
אולם מנגד, הרווח התפעולי של החברה העמיק פי 3 והסתכם ב-8.5 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 2.8 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020.
העמקת ההפסד נובעת מעלייה חדה בכל סעיפי ההוצאות התפעוליות של קוויקליזארד, החל מהוצאות מחקר ופיתוח שעלו ב-61%, דרך זינוק של 232% בהוצאות מכירה ושיווק לנוכח מאמצי החדירה לשווקים חדשים, וכלה בהוצאות הנהלה וכלליות שקפצו ב-139% בין היתר בשל הפיכתה של החברה לציבורית.

1 צפייה בגלריה
פיני מנדל מנכ"ל קוויקליזארד
פיני מנדל מנכ"ל קוויקליזארד
פיני מנדל, מנכ"ל קוויקליזארד

ערב ההנפקה עבדו בקוויקליזארד שני אנשי מכירות, ובמהלך הרבעון השני החברה גייסה 15 עובדים נוספים לצוותי השיווק והמכירות. מנכ"ל החברה, פיני מנדל, מעריך כי הגדלת מצבת העובדים תיתן את אותותיה החל מהרבעון הרביעי בשנת 2021 ובאופן משמעותי במהלך שנת 2022.
בשורה התחתונה, קוויקליזארד מציגה במחצית הראשונה של 2021 הפסד של 11.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של 2.6 מיליון שקל שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד כולל השפעה שלילית של 3.4 מיליון שקל כתוצאה משערוך כתבי אופציה לשווי הוגן.
בתגובה לתוצאות העסקיות של החברה המניה של קוויקליזארד הגיבה היום (ה') בירידה חדה של 10.6% במחזור הגבוה פי 7 מהממוצע. קוויקליזארד, שעוסקת בפתוח טכנולוגיה לתמחור דינמי, גייסה בפברואר השנה 46 מיליון שקל בהנפקה ראשונה של מניות (IPO) לפי שווי חברה של 110 מיליון שקל. בשלושת החודשים האחרונים המניה של קוויקליזארד צנחה ב-44% ושווי השוק של החברה חזר לשווי בהנפקה.