סגור
סם בנקמן פריד מייסד שותף ומנכ"ל Sam Bankman-Fried FTX
סם בנקמן פריד, מייסד ומנכ"ל FTX (בלומברג)

בורסת הקריפטו בייננס תרכוש את המתחרה FTX

פלטפורמת המסחר בקריפטו הגדולה בעולם הודיעה כי הגישה הצעה רשמית ל-FTX של סם בנקמן פרייד, שלדבריה נמצאת ב"בעיית נזילות". המתחרה האמריקאית הודיעה שהיא נענית עקרונית להצעה לאחר שתושלם בדיקת נאותות

בורסת הקריפטו בייננס (Binance) הגישה הצעה רשמית לרכישת המתחרה FTX – שלדברי המציעה נמצאת בבעיית נזילות. בורסת FTX הגיבה בחיוב על הצעת המיזוג, בכפוף להשלמת בדיקת נאותות.
העסקה בין שתי המתחרות מגיעה לאחר מתיחות רבה בין המייסדים של שתי המתחרות – מהמתעשרים הגדולים ביותר של תעשיית הקריפטו - שהגיעה לשיאה בימים האחרונים.
סם בנקמן פרייד (Sam Bankman-Fried), מייסד FTX, הוא גם מייסד של חברת הקריפטו Alameda Research. צ'נגפנג זהאו (Changpeng Zhao) הוא מייסד בייננס, בורסת הקריפטו הגדולה ביותר בנפח פעילות.
השניים מכונים ברשתות החברתיות SBF ו-CZ. השבוע הודיעה בייננס כי בכוונתה למכור את כל הטוקנים של FTX שבהם היא מחזיקה בשל "גילויים מהזמן האחרון" – הודעה שגררה חילופי דברים בין בנקמן פרייד לזהאו ברשתות החברתיות. בנקמן פרייד אף הודיע בתגובה לעוקבים כי מצבה של הפלטפורמה "בסדר" וכי החששות נבעו מ"שמועות כוזבות".
הטוקן של בייננס קפץ במעל 10% בעקבות הדיווח על העסקה, הטוקן של FTX נפל ב-21%.
"יש הרבה עניינים שצריך לכסות וזה ייקח זמן. אנחנו במצב דינמי מאוד ואנחנו מעריכים אותו באופן שוטף. לבייננס יש אפשרות לסגת מהעסקה בכל זמן", אמר מייסד החברה זהאו בציוץ בטוויטר.