סגור

ארה"ב לא מרפה: עוד סנקציות על אוליגרכים רוסים ומשפחותיהם

הממשל פרסם שורת שמות של אוליגרכים וחברות בבעלותם שנכסיהם בארה"ב יוקפאו וינותקו מהמערכת הפיננסית האמריקאית בעקבות המשך הלחימה באוקראינה; בין היעדים: אלישר אוסמנוב ודוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב

ארה"ב לא מרפה ממשטרו של ולדימיר פוטין והטילה היום (ה') סבב סנקציות חדש על אוליגרכים רוסים ובני משפחותיהם, הנחשבים לתומכיו של הנשיא הרוסי - זאת בעקבות המשך הלחימה של כוחות רוסיה באוקראינה. בין היעדים לענישה נמצא דוברו של פוטין דמיטרי פסקוב והאוליגרך אלישר אוסמנוב, שהאיחוד האירופי כבר הטיל עליהם סנקציות השבוע. כן הוטלה ענישה על 26 ארגונים רוסיים העוסקים ב"הפצת דיסאינפורמציה".


לפי CNBC, יעדי הסנקציות ובני משפחותיהם ינותקו מהמערכת הפיננסית האמריקאית ונכסיהם בארה"ב יוקפאו, וכן יוטלו עליהם מגבלות נסיעה לארה"ב. בבית הלבן הביעו ביטחון שהאמצעים החדשים יהיו יעילים. לפי ההודעה, "אנו מדברים על תפיסת נכסיהם, היאכטות שלהם, ונקשה עליהם לשלוח את ילדיהם למוסדות להשכלה גבוהה במערב. אלו צעדים משמעותיים שישפיעו על אנשים הסמוכים לפוטין".

1 צפייה בגלריה
אלישר אוסמנוב מיליארדר רוסי על רקע יאכטה דילבר
אלישר אוסמנוב מיליארדר רוסי על רקע יאכטה דילבר
אוסמנוב והיאכטה
(צילום: בלומברג, יוטיוב)


בין יעדי הסנקציות ניתן למנות את אנשי העסקים ניקולאי טוקארב, אשתו, בתו ושתי חברות נדל"ן יוקרה בבעלותו; בוריס רוטנברג, אשתו ושני בניו; ארקדי רוטנברג, שתי בניו ובתו; סרגיי צ'מזוב, אשתו, בנו ובתו; איגור שובאלוב, חמש חברות בבעלותו, אשתו, בנו, חברה ומטוס בבעלות הבן, וכן בתו וחברה בבעלותה; יבגני פריגוז'ין, שלוש חברות בבעלותו, אשתו, בתו ובנו; אוסמנוב, היאכטה והמטוס בבעלותו. היאכטה הוחרמה היום על ידי גרמניה.
בהודעה נפרדת, משרד האוצר האמריקאי הדגיש את מידת עושרם של יעדי הסנקציות, וכך הוזכר שם ששוויה של היכאטה של אוסמאוב נע בין 600 מיליון דולר ל-735 מיליון דולר.