סגור

בעקבות סגרי הקורונה: הפעילות התעשייתית בסין בשפל של שנתיים

הסגרים יצרו הגבלות על הייצור והגבירו את השיבושים בשרשראות האספקה; כתוצאה מכך נפל מדד מנהלי הרכש באפריל לרמה של 47.4 נקודות מ-49.5 במרץ

פעילות המפעלים בסין התכווצה באפריל בשיעור חד מהצפוי על רקע הסגרים הנרחבים בעקבות התפרצות קורונה שהגבילו את הייצור ושיבשו את שרשראות האספקה, כך עולה מהנתונים הרשמיים שפורסמו היום (שבת).


מדד מנהלי הרכש הרשמי לסקטור הייצור (PMI) נפל באפריל לרמה של 47.4 נקודות מ-49.5 נקודות במרץ ולעומת צפי של 48 נקודות. מדובר בחודש השני ברציפות של ירידה בפעילות והרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2020, כך לפי הודעת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסין (NBS). באופן כללי, קריאה מעל 50 נקודות מצביעה על התרחבות, בעוד שקריאה נמוכה יותר מצביעה על התכווצות חודשית.

1 צפייה בגלריה
העיר טיאנג'ין סין סגר אומיקרון קורונה
העיר טיאנג'ין סין סגר אומיקרון קורונה
בדיקות קורונה בסין
(צילום: AFP)


תת הקטגוריה של ייצור המפעלים נפלה ל-44.4 באפריל מ-48.8 בחודש קודם לכן. הירידה החדה נבעה מכך שמפעלים נדרשו להיסגר או לצמצם פעילות בשל הקורונה.
עשרות ערים גדולות בסין נמצאות בסגר מלא או חלקי, כולל שנגחאי הנחשבת למרכז מסחרי ופיננסי, וזאת בשל מדיניות "אפס קורונה" של הממשלה הסינית. בעקבות זאת אנליסטים רבים מורידים את תחזית הצמיחה לכלכלה השנייה בגודלה בעולם.
"חברות רבות דיווחו על קשיים מוגברים מבחינת לוגיסטיקה ושינוע, וכן קשיים באספקה של חומרים גולמיים מרכזיים, מכירות נמוכות של המוצרים המוגמרים, מלאי יתר וכן הלאה", מסר בכיר בלשכת הסטטיסטיקה.