סגור
מטה ביוג'ן קיימברידג'
מטה ביוג'ן בקיימברידג' (צילום: בלומברג)

מניית ביוג'ן ירדה ב-3.5% - למרות אישור ה-FDA לתרופה שלה לאלצהיימר

Leqembi, שהחברה מייצרת בשיתוף עם Eisai היפנית, היא התרופה הראשונה לטיפול באלצהיימר, המבוססת על נוגדנים, שקיבלה את אישור ה-FDA. עם זאת, בקהילה הרפואית יש חילוקי דעות לגבי יעילותה. נוירולוג: השיפור בעקבות השימוש בתרופה אינו משמעותי

מניית חברת ביוג'ן האמריקאית ירדה היום בוול סטריט ב-3.5% - זאת לאחר שהתרופה שפיתחה החברה נגד אלצהיימר אושרה באופן רשמי בלילה על ידי הרגולטורים האמריקאיים. הירידה במניה מעוררת שאלות סביב סנטימנט המשקיעים לגבי המהלך. ביוג'ן פיתחה את התרופה יחד עם חברת Eisai היפנית, שסגרה את המסחר בטוקיו בירידה של 4.6%.
התרופה המאושרת נקראת Leqembi והיא התרופה הראשונה לטיפול באלצהיימר המבוססת על נוגדנים שקיבלה את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). זו גם התרופה הראשונה מסוגה שתיכנס לכיסוי של ביטוח הבריאותי הממשלתי מדיקר.
עם זאת, בקהילת הרפואה חלוקים בדעות לגבי יעילות התרופה. כך למשל, הנוירולוג ד"ר אלברטו אספאי מאוניברסיטת סינסינטי קולג', אמר ל-NBC ניוז שהשיפור בעקבות התרופה אינו משמעותי. "הסיכוי להתנפחות במוח או לדימום גבוה בהרבה מכל שיפור ממשי", אמר. אספאי אף יזם ביוני עצומה שבה קרא לדחיית אישור השימוש בתרופה.
מנכ"ל Eisai בארה"ב, איוואן צ'יונג דחה את הטענות. "הטיפול הוא בטוח ויעיל נגד מחלת האלצהיימר", הדגיש.
לפי אנליסטית המניות נעמי קומאגאי מ- Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities, מספר גורמים מסבירים את מחיר המניה של Eisai. הגורמים הללו כוללים את ההודעה מחודש שעבר מטעם מדיקר כי תאפשר למבוטחים גישה לתרופה לאחר אישורה. "להערכתנו כל האפשרויות מחושבות כבר בתוך מחיר המניה, ולכן המניה ירדה היום", הסבירה. עם זאת, שלושה תרחישים יאפשרו את עליית המניה. הראשון הוא אישור גרסת הזריקה של התרופה, שתאפשר דרך נוחה יותר לצרוך אותה. שני התרחישים הבאים קשורים למסחור של בדיקה שתזהה ריכוז של חלבוני עמילואיד בטא בדם.