סגור

פרסום ראשון
עסקת ענק: ברוש, הראל ואלטשולר מכרו את מניותיהן בבראק אן.וי במיליארד שקל ל-LEG הגרמנית

המניות נמכרו במחיר של 485 שקל למניה - פרמיה של כ-40% על שווי המניה בבורסה, העומד על 352 שקל; LEG נסחרת בבורסה בפרנקפורט בשווי 9.5 מיליארד יורו

עיסקת ענק נחתמה הלילה ב-2 לפנות בוקר. קרן ברוש ושורה של גופים מוסדיים, בהם אלטשולר שחם (פסגות שבבעלותו, הראל וקרן אלפא, מכרו 24% ממניות בראק אן.וי לחברה הגרמנית LEG.

LEG נסחרת בבורסה בפרנקפורט בשווי 9.5 מיליארד יורו ושואפת להשתלט בהמשך על בראק, שמחזיקה בכ-12 אלף דירות להשכרה בגרמניה. LGE מחזיקה בכ-150 אלף דירות ובעיסקה מרחיבה את הפרוטפוליו שלה.
לכלכליסט נודע כי המניות נמכרו במחיר של 485 שקל למניה ובסה"כ 270 מיליון יורו, כלומר כמיליארד שקל. מדובר בפרמיה של כ-40% על המחיר בבורסה שעומד על 352 שקל למניה.
את העיסקה הובילה קרן ברוש בניהולו של אמיר אפרתי, שיחד עם פסגות (שנמכרה לאלטשולר) והראל הובילו מאבק אקטיביסטי נגד בראק ובעלת השליטה בה אדלר הגרמנית, זאת בשל טענתם כללי ממשל תאגידי לקויים - המהלך הוביל להחלפת דירקטורים בחברה ולמינוי סמנכ"ל כספים ישראלי.
2 צפייה בגלריה
אמיר אפרתי מנכ"ל קרן ברוש
אמיר אפרתי מנכ"ל קרן ברוש
אמיר אפרתי מנכ"ל קרן ברוש
(צילום: ענר גרין)
LEG רוכשת גם 7% ממניותיה של אדלר שתרד מ-70% ל-63% ממניות החברה, וקיבלה אופציה לרכישת יתרת מניותיה של אדלר בחברה תוך שנה. בכך למעשה הופכת בראק אן.וי שהוקמה בידי שמעון וינטראוב ורונן פלד לחברה כל גרמנית ששתי חברות גרמניות מחזיקות ב-94% ממניותיה.
את המוסדיים המוכרים ייצגו עורכי הדין כפיר ידגר, עופר פליישר ויאיר שילוני ממשרד גורניצקי ואת הרוכשת עו"ד שרון אמיר מנשיץ.
2 צפייה בגלריה
עו"ד כפיר ידגר
עו"ד כפיר ידגר
עו"ד כפיר ידגר
(צילום: אתר הנהלת בתי המשפט)