סגור
מאגר גז כריש של אנרג'יאן
מאגר הגז כריש של אנרג'יאן (צילום: רויטרס)

אנרג'יאן לא מושפעת מהמלחמה: מאשררת את התחזית להמשך השנה

חברת הנפט והגז היוונית-בריטית סיכמה את הרבעון הראשון של 2024 עם צמיחה של 49% בקצב הפקת הגז והנפט; עיקר הזינוק נבע מסיום תקופת ההרצה במאגר כריש

זינוק בהפקת הגז הטבעי ממאגר כריש עקב סיום תקופת ההרצה הזניקה את ההכנסות של חברת הגז והנפט אנרג'יאן, שלא הושפעה מהמלחמה.
במקביל לפרסום הדוחות הכספיים, אישררה החברה את תחזית הפקת הגז להמשך השנה. כמו כן, אנרג'יאן היוונית-בריטית בניהולו של מתיוס ריגאס הודיעה על כוונתה לבצע החלטת השקעה סופית (FID) במאגר קטלן שבחופי ישראל.
קצב הפקת הגז הטבעי והנפט הממוצע של החברה ברבעון הראשון של השנה עמד על 142 Kboed (אלפי חביות שווה ערך נפט ליום), עלייה של 49% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
העלייה בתפוקה הובילה לזינוק של 49% בהכנסות אנרג'יאן ברבעון הראשון של השנה, שהסתכמו ב-413 מיליון דולר. הרווח התפעולי של החברה זינק ב-60% ל-259 מיליון דולר, והרווח הנקי זינק פי 2.6 ל-79.9 מיליון דולר.
הסיבה המרכזית לעלייה בהפקה היא זינוק של 68% בהפקה מכריש במהלך הרבעון, שהגיעה ל-1.2 BCM, לעומת 0.7 BCM ברבעון המקביל בשנה שעברה.
עיקר הזינוק בהפקת הגז מהמאגר נבעה מסיום תקופת ההרצה במהלך 2023 (המאגר החל להפיק גז באוקטובר 2022), וכניסה של חוזי מכירה לתוקף. כריש שהוא המאגר הפעיל היחיד של החברה בישראל, היה אחראי ל-69% מסך התפוקה של החברה.
מלבד ישראל, לאנרג'יאן גם נכסי גז במצרים, שהפיקו 32 KBOED במהלך הרבעון הראשון של השנה. מדובר בעלייה בהשוואה לרבעון הראשון של 2023, אז הפיקו במצרים 25 KBOED. יתר נכסי החברה (באירופה בעיקר) הפיקו כ-11 KBOED.
במקביל החברה מאשררת את תחזיות ההפקה להמשך השנה שתעמוד על 175-155 KBOED. ישראל תמשיך להיות השוק המרכזי של החברה – כשההפקה ממאגר כריש תספק 130-115 KBOED. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-53 מיליון דולר.