סגור
שיין SHEIN
קניות בשיין (צילום: AFP)

דיווח: שיין תגייס 2 מיליארד דולר בשווי הנמוך בשליש מהגיוס לפני שנה

הקמעונאית הסינית, שמוכרת בגדים באינטרנט במחירים נמוכים, הורידה את הערכת השווי שלה ל-64 מיליארד דולר בסבב גיוס ההון שתבצע החודש, כך לפי רויטרס

שיין (SheIn), קמעונאית האופנה המקוונת, צפויה לגייס בסביבות 2 מיליארד דולר בסבב גיוס חדש שייערך החודש, ומתכוונת לבצע הנפקה בארה"ב במחצית השנייה של השנה, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס המתבסס על אנשים המעורים בתוכניות.
לדברי המקורבים שביקשו להישאר בעילום שם, מובדאללה, קרן ההון הריבונית של האמירויות, היא משקיעה מרכזית בסבב הזה, וכך גם משקיעים קיימים ובהם חברת הפרייבט אקוויטי ג'נרל אטלנטיק וקבוצת ההון סיכון סקויה קפיטל צ'יינה (Sequoia Capital China). עוד ציינו כי טייגר גלובל מנג'מנט הפכה למשקיעה חדשה.
המקורבים הוסיפו כי שיין הורידה את הערכת השווי שלה ל-64 מיליארד דולר בסבב גיוס ההון הזה, ירידה של שליש מסבב גיוס שערכה לפני כשנה. לפיכך משקיעים שהשתתפו בסבבי גיוס ההון בשנה שעברה יעדכנו את השווי של האחזקות שלהם כדי שיתאימו להערכת השווי הנוכחית.
בחודש שעבר קיימה החברה שיחות ראשוניות עם מספר בנקי השקעות שייעצו לה לקראת הנפקה ציבורית ראשונה (IPO) מתוכננת בארה"ב.
משיין נמסר בתגובה כי אין לה בשלב זה תוכניות להנפקה וסירבה להגיב מעבר לכך.
שיין, שהוקמה על ידי היזם הסיני כריס שו ב-2008, הפכה לאחת מפלטפורמות האופנה המקוונות הגדולות ביותר. היא מייצרת את הבגדים בסין ומוכרת אותם במחירים נמוכים בשווקים רבים, כולל בארה"ב, ישראל ואירופה. החברה תכננה כבר הנפקה בארה"ב ב-2020, אך הקפיאה את התוכניות בין השאר בשל המתיחות הגוברת בין ארה"ב לסין והשפעותיה על השווקים.
התוכניות להנפקה מתגבשות בעוד בסין הציגו חוקים חדשים החלים על חברות הנסחרות בשווקים זרים. עם זאת, שיין העבירה את המטה שלה לסינגפור, וגם המייסד שו עבר להתגורר רשמית בעיר-מדינה. הצעדים הללו נועדו לאפשר לשיין לעקוף את הרגולציה הסינית.
במקביל ברויטרס דיווחו כי שיין מתרחבת באירופה. במסגרת זו היא החלה לייצר בטורקיה, ומתכוונת לפתוח מתחם גדול בפולין.