סגור

הנפקה ישראלית שלישית בוול סטריט השבוע: REE תתחיל להיסחר הערב

ההנפקה, באמצעות מיזוג עם ספאק, תזרים לחברה הישראלית חצי מיליארד דולר; REE פיתחה פלטפורמה שטוחה ומודולרית לכלי רכב חשמליים


אחרי ההנפקות של קלטורה ואאוטבריין, מגיעה לניו יורק גם REE באמצעות השלמת מיזוג עם חברת ספאק המשקף שווי של 3.1 מיליארד דולר לחברת האוטומוטיב הישראלית. אסיפה מיוחדת של בעלי המניות אישרה את המיזוג עם ספאק בשם 10X CAPITAL VENTURE ומניית החברה תתחיל להיסחר הערב תחת הסימול REE.

ההנפקה אמורה להזרים ל-REE - שפיתחה פלטפורמה שטוחה ומודולרית לכלי רכב חשמליים כך שיהיה בהם יותר מקום - חצי מיליארד דולר. בגיוס ה-PIPE (השקעה פרטית בחברה ציבורית שמבוצעת לאחר המיזוג עם הספאק) שהגיע ל-300 מיליון דולר, השתתפו בין היתר תאגיד הענק האמריקאי של האחים קוך וחברת ההשקעות מגנה אינטרנשל.
לחברה הישראלית, שמנוהלת על ידי דניאל בראל, אחד ממייסדיה, עדיין אין הכנסות. כספי ההנפקה אמורים לשמש אותה בעיקר להקמת 16 מפעלי ייצור בארה"ב ובאירופה עבור ייצור והרכבת רכיבי הרכב שהיא פיתחה. ל-REE יש כמה הסכמים לשיתוף פעולה עם יצרניות רכב ורכיבים לכלי רכב, בהן חברה בת של טויוטה, מיצובישי, שנמנית גם על בעלי המניות בחברה, והתאגיד ההודי מהינדרה. REE אמורה לייצר יחד עם מהינדרה 250 אלף כל רכב.

1 צפייה בגלריה
 פלטפורמה של REE
 פלטפורמה של REE
הפלטפורמה של REE
(צילום: יורם אשהיים)
על פי מצגת ההנפקה, REE אמורה להתחיל להציג הכנסות ראשונות רק ב-2023 והן צפויות להסתכם ב-344 מיליון דולר; ואולם החברה תהיה רווחית במונחי EBIDTA כבר ב-2024. הסיבה למעבר המהיר לרווח שצופה החברה היא הצמיחה המטאורית בהכנסות ל-2.7 מיליארד דולר ושילושן ל-10.3 מיליארד דולר כבר ב-2026. אז גם רווח EBIDTA צפוי להגיע ללא פחות מ-1.6 מיליארד דולר.
REE הוקמה ב-2013 על ידי בראל ואבישי סרדס ופעלה במשך שנים ארוכות "מתחת לרדאר". עד היום היא גייסה 160 מיליון דולר בשלושה סבבים של גיוסים פרטיים. REE תהיה חברת הרכב החשמלי השנייה שמגיעה לנאסד"ק באמצעות הנפקת ספאק. הראשונה הייתה אינוויז שהונפקה באפריל האחרון לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר ונסגרה אתמול בסיום המסחר על שווי של 1.1 מיליארד דולר.