סגור

יפתח רון טל מתפטר במפתיע מתפקיד מנכ"ל מגדל אחזקות

ברקע, החלטת אסיפת החברה בראשות שלמה אליהו לא לאשר לו שיפוי בתפקיד - העלאה בשכר ופטור מפני תביעות. רון טל ימשיך בתפקידו כיו"ר מגדל ביטוח

יפתח רון טל מתפטר במפתיע מתפקיד מנכ"ל מגדל אחזקות. החברה דיווחה אמש כי רון טל הודיע לשלמה אליהו על כוונתו לסיים את התפקיד ב-31 בדצמבר הקרוב, כלומר בסוף החודש.


ב-8 בנובמבר הוביל בעל השליטה שלמה אליהו החלטה לא לאשר את חלקה של מגדל אחזקות בשכרו של רון טל – 10% מעלות השכר, כלומר 340 מיליון שקל, ולא להעניק לו שיפוי ופטור בתפקיד, כלומר הגנה מפני תביעות. רשות ניירות ערך שמגדל אחזקות נמצאת תחת פיקוחה, לא התערבה באירוע חריג זה כפי שציפו גורמים שונים במגדל.

ההתפטרות של רון טל כעת באה על רקע אותה החלטה שלא לאשר לו שיפוי בתפקיד, ואין זה נכון מבחינתו להמשיך לשאת באחריות הכרוכה בתפקיד ללא השיפוי והפטור האמורים. רון טל ימשיך בתפקיד יו"ר מגדל ביטוח והדיווח של החברה מציג לראשונה מסר של פיוס בינו לבין בעל השליטה שלמה אליהו.

1 צפייה בגלריה
מימין: בעל השליטה במגדל שלמה אליהו ויו"ר מגדל ביטוח יפתח רון טל
מימין: בעל השליטה במגדל שלמה אליהו ויו"ר מגדל ביטוח יפתח רון טל
מימין: בעל השליטה במגדל שלמה אליהו ויו"ר מגדל יפתח רון טל
( צילומים: עמית שעל, צביקה טישלר)

רון טל, שהגיע לעימות חריף עם אליהו שביקש למנות לתפקיד המנכ"ל את רונן אגסי - כשרון טל צידד בידין ענתבי ובסופו של דבר הוביל את הדירקטוריון לבחירה בשגיא יוגב - שלח בהודעה מסר של פיוס לאליהו כשציין ש"ימשיך לסייע לחברה בתפקיד יו"ר מגדל ביטוח וישתף פעולה עם בעל השליטה, ככל שיידרש ועל פי דין".
אליהו ספג מכה ביום רביעי האחרון לאחר שיוזמתו להדיח ארבעה דירקטורים מטעמו נבלמה חלקית בידי רשות שוק ההון והעומד בראשה משה ברקת. זו הודיעה לחברה כי שני דירקטורים מהארבעה, חיים רמון ועוזי מוסקוביץ', ימשיכו בתפקידם עד יוני 2022 ורק אז יאושר מינויים של שני דירקטורים חדשים שאליהו מבקש למנות במקומם, אבי דותן ושי בסון. זאת כדי לשמור על היציבות הניהולית של החברה.