סגור

בלעדי
הנקמה של שלמה אליהו: הפחית ליפתח רון טל 10% מהשכר

בעל השליטה בחברת הביטוח מגדל הצביע באסיפת בעלי המניות נגד אישור מרכיב השכר של רון טל, שמשמש יו"ר מגדל ביטוח ומנכ"ל החברה האם מגדל אחזקות; ההצבעה של אליהו גורמת על פניו לכך שרון טל יקבל 340 אלף שקל פחות ממתווה השכר של 3.4 מיליון שקל בשנה. בנוסף, אליהו דרש מרון-טל לעזוב את תפקידו כמנכ"ל מגדל אחזקות, אך הוא סירב.

שוב דרמה במגדל: שלמה אליהו, בעל השליטה בחברת הביטוח, הצביע לפני שעה קלה (יום ב') באסיפת בעלי המניות של מגדל אחזקות נגד אישור מרכיב השכר של יפתח רון טל.
מגדל אחזקות היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה ומחזיקה בחברת מגדל ביטוח. באסיפת בעלי המניות של מגדל אחזקות יש לאליהו רוב של 64%, היקף המניות שהוא מחזיק באמצעות אליהו הנפקות.
2 צפייה בגלריה
יפתח רון טל יו"ר חברת החשמל ועידת התחזיות
יפתח רון טל יו"ר חברת החשמל ועידת התחזיות
יפתח רון טל
(צילום: אולפן כלכליסט)

מרכיב השכר של רון טל, שמשמש הן יו"ר מגדל ביטוח והן מנכ"ל מגדל אחזקות, מורכב מ-90% שמשלמת מגדל ביטוח ו-10% שמשלמת מגדל אחזקות. עלות השכר של רון טל במגדל היא 3.4 מיליון שקל בשנה.
ההצבעה של אליהו גורמת על פניו לכך שרון טל יקבל 340 אלף שקל פחות. עם זאת, דירקטוריון מגדל ביטוח יכול להחליט לשלם את המרכיב הזה של 10% בעצמו באמצעות החלטת דירקטוריון, נושא מסובך שכן מרבית הדירקטורים הם מינויים של אליהו.
עבור אליהו זוהי מעין נקמה על כך שרון טל התנגד למינויו של רונן אגסי לתפקיד המנכ"ל לפני כחודש.
אליהו הפעיל את כל כובד משקלו למנות את אגסי, אבל דירקטוריון מגדל ביטוח בראשות רון טל סירב להבטיח את מינויו ובסופו של דבר מונה שגיא יוגב, כשאליהו עצמו תומך בו בסופו של דבר אחרי שאגסי הסיר את מועמדותו.
מאז קיים נתק מסויים בין אליהו ורון טל, והיחסים ביניהם קורקטיים ומתמקדים רק בנושאים הכרחיים לדיאלוג. רון טל מונה כיו"ר מגדל ביולי האחרון.
בישיבת הדירקטוריון של מגדל אחזקות לפני כחודש אושר השכר של רון טל, ואליהו עצמו תמך בכך בהצבעה.
בנוסף, אליהו דרש מרון-טל לעזוב את תפקידו כמנכ"ל מגזל אחזקות, אך ככל הידוע, הוא סירב לכך.
2 צפייה בגלריה
שלמה אליהו בעל השליטה במגדל
שלמה אליהו בעל השליטה במגדל
שלמה אליהו בעל השליטה במגדל
(עמית שעל)