סגור

ההצעה של גולף: רכישת עדיקה בהנחה של 40% על מחיר השוק

החברה האם של עדיקה מעוניינת לבצע את הרכישה לפי שווי של של 50 מיליון שקל - פחות ההלוואות שהעניקה לה, בסכום של 20 מיליון שקל; גולף הודיעה עוד כי אין לה התנגדות שעדיקה תקבל הצעה נגדית גבוהה יותר

לאכזבת המשקיעים, גולף הציעה לרכוש את עדיקה בדיסקאונט של 40% ביחס למחיר הפתיחה של המניה הבוקר. זאת בניגוד להערכות המשקיעים שרכשו בשבוע האחרון מניות עדיקה, בתקווה שגולף תציע פרמיה על מחיר השוק.
גולף שמחזיקה 60% ממניות חברת האופנה, הציעה לרכוש את פעילות החברה הבת שלה בתמורה ל-50 מיליון שקל, שכוללים את החוב של עדיקה לגולף בסך 20 מיליון שקל. כלומר בפועל, גולף מציעה עבור המניות 30 מיליון שקל בלבד.
ההצעה של גולף היא לפי מחיר של 1.1 שקלים למניית עדיקה - מחיר הפתיחה של המניה בבוקר עמד על 1.76 שקלים. עדיקה הונפקה בשנת 2018 לפי שווי של 167 מיליון שקל.
באוגוסט 2021 ביצעה עדיקה גיוס הון לפי 6 שקלים למניה כך שנכון להיום המשקיעים בסיבוב הגיוס מופסדים כ-80% על ההשקעה. בין המשקיעים בשעתו - חברת ניאופרם של איש העסקים דוד פורר שהזרימה כ-9 מיליון שקל בגיוס; ואקסלנס קרנות נאמנות שהשקיעה 2 מיליון שקל - זאת לאחר שכבר רכשה קודם לכן מניות נוספות, כך שהאחזקה שלה הגיעה ל-10%. מאז מכרה מניות והיא מחזיקה כיום 7% מעדיקה.
לצד ההצעה האמורה, גולף ציינה כי אין לה התנגדות שעדיקה תקבל הצעה נגדית גבוהה יותר. במקרה כזה עדיקה תצטרך להחזיר לגולף את ההלוואה שקיבלה ממנה בגובה 20 מיליון שקל כאמור. בעלת השליטה בגולף היא כלל תעשיות (52.7%%) של לן בלווטניק.