סגור

בלעדי
בעל מניות בכלל ביטוח יוצא נגד מכירת מניות גב־ים לנכסים ובניין

במכתב שהעביר לי"ר כלל ביטוח חיים סאמט, דורש בעל המניות לקבל מידע בנוגע למכירת המניות של כלל ביטוח בגב־ים לנכסים ובניין, טרם הגשת תביעה נגזרת

קרב השליטה בגב־ים מכה גלים לא רק בקרב בעלי המניות של חברת הנדל"ן. לידי "כלכליסט" הגיע מכתב ששלח בעל מניות בחברת הביטוח כלל ביטוח ליו"ר החברה חיים סאמט, באמצעות עו"ד ליאור להב.

במכתב דורש בעל המניות לקבל מידע בנוגע למכירת המניות של כלל ביטוח בגב-ים לנכסים ובניין , טרם הגשת תביעה נגזרת.
באפריל האחרון רכשה נכסים ובניין - שנמצאת בשליטת דסק"ש, שבה מחזיקים מגה אור שבשליטת צחי נחמיאס, אלקו שבשליטת משפחת זלקינד, ורמי לוי - 14.5% ממניות גב־ים משלושה גופים מוסדיים. כלל ביטוח היתה המוכרת הגדולה ביותר, ומכרה מניות שמהוות 9% מהחברה.
בעל המניות בכלל ביטוח מגדיר את עיתוי העסקה כתמוה, ומצטט כתבה שפורסמה ב"כלכליסט" ולפיה לנחמיאס היה סיכום לא פורמלי עם כלל ביטוח - שמחזיקה ב־15% ממגה אור - שתתמוך בו במאבק השליטה מול אהרון פרנקל.
"העסקה לרכישת מניות כלל ביטוח בגב־ים נעשתה במהירות הבזק, שישה ימים לאחר שנחמיאס קיבל את השליטה בדסק"ש", לשון המכתב.
"ההחלטה למכירת המניות תמוהה, משום שיש להניח שכלל ביטוח ידעה כי מתנהל מאבק שליטה, שיכול היה להשיא את ערך המניות שלה בחברה. לא ברור מה עמד בפני הדירקטוריון של כלל ביטוח שעה שהתקבלה ההחלטה למכור את מניות גב־ים בעיתוי ובאופן שבו נמכרו".
בשל כך הפנה בעל המניות שלל שאלות ליו"ר: מתי נוהל המו"מ עם נחמיאס, האם ניתנה לו אופציה מראש וכמה שילם עבורה, מתי סוכמה המכירה, האם נערכה טיוטה עוד בטרם הושלמה עסקת הרכישה של דסק"ש, האם בוצעה הערכת שווי, האם התקבלו הצעות נוספות לרכישת המניות ומה היו שיקולי ועדת ההשקעה.
בעל המניות מבקש לקבל לידיו פרוטוקולים של ישיבות דירקטוריון והנהלה, חוות דעת כלכליות ומשפטיות והסכמים עם נחמיאס, ככל שהיו כאלה.

1 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 30.1.20 צחי נחמיאס  מגה אור
מוסף שבועי 30.1.20 צחי נחמיאס  מגה אור
צחי נחמיאס
(צילום: ורד פיצ׳רסקי)