וורנר ברדרס דיסקברי פתוחה למכירה: בין המתעניינות נטפליקס וקומקאסט
ענקית המדיה, שהוקמה ממיזוג דיסקברי ו-וורנר מדיה ב־2022, הודיעה כי היא בוחנת את כל החלופות האסטרטגיות האפשריות, וביניהן מכירה מלאה. מניית דיסקברי עולה ב-9% במסחר בוול סטריט לאחר ההודעה
חברת וורנר ברדרס דיסקברי (Warner Bros. Discovery) הודיעה היום (ג') כי היא מרחיבה את הבחינה האסטרטגית של עסקיה ופתוחה לאפשרות של מכירה. הצעד הוביל את מנייתה לעלייה של 9% במסחר בוול סטריט. ההודעה מגיעה בתקופה של טלטלה בענף המדיה העולמי, שבו ענקיות תוכן מנסות להסתגל לשינויים בהרגלי הצפייה ולעומס חוב גובר.
החברה, שהוקמה באפריל 2022 בעקבות מיזוג בין וורנר מדיה, לשעבר חטיבה של AT&T שכללה את HBO, CNN ואולפני וורנר ברוס, לבין דיסקברי, המוכרת מערוצי תוכן דוקומנטריים כמו Discovery Channel ו־TLC, הפכה לאחת מחברות המדיה הגדולות בעולם. בבעלותה שירות הסטרימינג Max, רשתות כמו CNN , Cartoon Network ו־TNT, וכן זכיונות מצליחים דוגמת הארי פוטר, משחקי הכס ו־DC Universe.
בתחילת השנה הודיעה החברה על תוכנית לפיצולה לשני גופים נפרדים: עסקי סטרימינג ואולפנים מצד אחד, ורשתות טלוויזיה גלובליות מצד שני. במקביל, היא קיבלה פניות התעניינות מצד פאראמאונט-סקיידאנס, שהתמזגה לאחרונה. כעת מוסרת וורנר כי קיבלה "פניות ממספר גורמים" ותבחן את כל האפשרויות, תוך שהיא ממשיכה בהיערכות לפיצול.
מנכ"ל החברה דייוויד זאסלב, מסר כי "אנחנו ממשיכים לעשות צעדים כדי למצב את החברה להצלחה בנוף המדיה המשתנה של ימינו, באמצעות קידום יוזמות אסטרטגיות, החזרת האולפנים להובלה בתעשייה והרחבת HBO Max ברחבי העולם". לדבריו, ההחלטה להפריד את החברה לשתי ישויות וורנר ברוס ו־Discovery Global – נובעת מאמונה שזהו "המסלול הנכון ביותר קדימה".
עוד הוסיף זאסלב כי הערך המשמעותי של פורטפוליו החברה "זוכה להכרה גוברת בשוק", ולכן נפתחה בחינה מקיפה של חלופות אסטרטגיות כדי לממש את מלוא הפוטנציאל של הנכסים.
על פי דיווח של CNBC, בין הגורמים שהביעו עניין ברכישת החברה נמנות נטפליקס וקומקאסט. עם זאת, לא ברור עד כמה ההצעות הפוטנציאליות, מלבד זו של פרמאונט, נחשבות רציניות. מקורב לנושא ציין כי נטפליקס אינה מעוניינת בנכסי מדיה מסורתיים, אך גם אינה רוצה שוורנר תימכר לקונה אחר במחיר נמוך. רוכשים המעוניינים רק בנכסי האולפנים והסטרימינג יעדיפו לרכושם לאחר הפיצול הצפוי, מסיבות מיסוי.
מאז המיזוג ב־2022 מתמודדת וורנר עם חוב של מעל 40 מיליארד דולר, ירידה בצפייה בכבלים ותחרות גוברת בשירותי הסטרימינג. אף שהצליחה לצמצם חלק מהחוב ולהתמקד בפרויקטים רווחיים, משקיעים נותרים ספקנים באשר ליכולתה לשמור על מעמדה בשוק המדיה המשתנה במהירות.






























