סגור
אלון מאסק
אלון מאסק (צילום: AP)

"גררו רגליים": מאסק מתנגד להליך מזורז בתביעת טוויטר

המיליארדר, שנסוג מרכישת טוויטר, הגיש עתירה לדחות את בקשתה לפתוח במשפט כבר בספטמבר; ברשת החברתית מעוניינים להסיר במהירות האפשרית את חוסר הוודאות בעניין, אך עורכי דינו של מאסק טוענים כי כוונתה היא רק ללחוץ עליו, ובעצם טוויטר היא שהתמהמהה בהליך

מייסד טסלה, אלון מאסק, הגיש אתמול (ו') עתירה לדחות את בקשתה של טוויטר למשפט מזורז בתביעה שהגישה נגדו. זאת במטרה לחייב אותו לעמוד בהסכם לרכישת החברה ב-44 מיליארד דולר.
לפי הדיווחים, במסמכים שהגישו עורכי דינו של מאסק לבית המשפט בדלוואר הם טענו כי יש לדחות את "הבקשה הלא מוצדקת" של טוויטר לזרז את המשפט בחודשיים.
בטוויטר הגישו השבוע תביעה נגד מאסק על הפרת ההסכם ביניהם ובדרישה לחייב אותו לעמוד בהתחייבויות שלו ולהשלים את עסקת הרכישה של הפלטפורמה במחיר המוסכם של 54.20 דולר למניה. החברה ביקשה לזרז את ההליך המשפטי כדי לסיים מהר ככל האפשר את חוסר הוודאות סביב העניין. בחברה ביקשו שהמשפט יחל כבר בספטמבר, שכן חוזה המיזוג פג ב-25 באוקטובר.
"הבקשה הפתאומית של טוויטר לקצב מהיר (לניהול המשפט), זאת לאחר חודשיים של גרירת רגליים וערפול, היא הטקטיקה האחרונה מצדה לעמעם את האמת לגבי חשבונות הספאם, וזאת כדי לאלץ את הנתבע לסגור את העסקה", נכתב בעתירה שהגיש מאסק.
לטענת עורכי דינו של מאסק, המחלוקת לגבי מספרם של החשבונות המזויפים וחשבונות הספאם בפלטפורמה היא מהותית לקביעת השווי של טוויטר, והם דורשים בדיקת עובדות קפדנית בנושא. לכן יש צורך בזמן רב כדי לעבור על כל החומרים, והם ביקשו לקבוע את המשפט ל-13 בפברואר.
עם זאת, חבילת המימון שהבנקים התחייבו לספק למאסק לרכישה תקפה עד אפריל 2023. פירוש הדבר הוא שאם המשפט יתחיל בפברואר השנה הבאה ולא יסתיים עד מועד זה, העסקה בכל מקרה לא תוכל לצאת לפועל.
מטוויטר לא הגיבו על העתירה של מאסק.