סגור

תורפז רצתה לגייס לפי מיליארד שקל וסגרה ב-883 מיליון שקל

לפי ההערכות בשוק ההון, השווי שלפיו בוצע הגיוס היה נמוך ב-15.6% מהמתוכנן; עם זאת, מדובר בהצלחה של יצרנית תמציות הטעם והריח, המנוהלת על ידי קרן חזון, שכן הגיוס הפרטי האחרון שביצעה בנובמבר 2020 היה לפי שווי של 162.5 מיליון שקל "בלבד". חזון: "זו הבעת אמון של שוק ההון בתורפז ובאסטרטגיית הצמיחה שלנו"

חברת תורפז, יצרנית תמציות טעם וריח, השלימה הערב (א') בהצלחה את הנפקת המניות שלה. החברה, שצפויה להתחיל להיסחר ביום שלישי, גייסה 208 מיליון שקל, לפי שווי של 883 מיליון שקל אחרי הכסף, כלומר – 675 מיליון שקל לפני הכסף. לפי ההערכות בשוק ההון, תורפז תכננה לגייס כ-200 מיליון שקל לפי שווי של 800 מיליון שקל לפני הכסף. המשמעות היא שהשווי של החברה נמוך ב-15.6% מזה המתוכנן לגיוס. מניות תורפז צפויות להיכנס למדד SME-60.
בחברה ציינו כי בעת ההנפקה נרשמו ביקושים משמעותיים בהיקף של מיליארד שקל למניות. יש לציין שבכל מקרה מדובר בהצלחה של תורפז, המנוהלת על ידי קרן חזון, שכן הגיוס הפרטי האחרון שביצעה בחודש נובמבר 2020 היה לפי שווי של 162.5 מיליון שקל. כלומר ההנפקה עדיין בוצעה בשווי הגבוה פי 4.1 מהגיוס האחרון. הסיבה לפער, לפי מה שהסבירו בחברה בתקופת הרוד-שואו, היא שהגיוס בנובמבר בוצע לפי הערכת שווי ישנה יותר, ושמאז רכשה החברה מספר פעילויות נוספות.
תורפז מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של תמציות טעם וריח טבעיות לתעשיות מגוונות, ובהן ענפי המזון, הבישום והפארמה. החברה פועלת ברחבי העולם ובעיקר באירופה, צפון אמריקה ודרום-מזרח אסיה. מעמדה הגלובלי של תורפז התעצם החל משנת 2016 באמצעות רכישת חברות במדינות שונות בעולם. האסטרטגיה העסקית של החברה מתבססת על צמיחה אורגנית בשיעור דו-ספרתי, הגבוה מצמיחת השוק בעולם, ויישום מוצלח ושיטתי של רכישות אסטרטגיות באזורים שונים בעולם, תוך ניצול הסינרגיות הגלומות בפעילויות הנרכשות, שילובן בתוך הקבוצה והשבחתן.
1 צפייה בגלריה
קרן חזון בעלת השליטה ומנכ"לית תורפז
קרן חזון בעלת השליטה ומנכ"לית תורפז
קרן חזון, יו"ר ומנכ"לית תורפז
קרן חזון, יו"ר ומנכ"לית קבוצת תורפז, מסרה: "הצלחת ההנפקה מהווה הבעת אמון של שוק ההון בתורפז ובאסטרטגיית הצמיחה שלנו. במסגרת ההנפקה זכתה החברה לביקושי יתר משמעותיים ולכניסה לחברה של גופים מוסדיים מובילים ומוערכים בישראל. ההנפקה תאפשר לתורפז להמשיך את תנופת הרכישות והצמיחה במכירות וברווח, הן באמצעות המשך צמיחה פנימית גבוהה והן באמצעות המשך ביצוע רכישות אסטרטגיות וסינרגטיות רבות נוספות. כספי הגיוס ישמשו אותנו ביישום מהיר של אסטרטגיית הצמיחה הרווחית שלנו ושמירה על מובילות עולמית כחברה גלובלית וחדשנית. אנו מחויבים להצלחת החברה ולהשאת ערך למשקיעים ולבעלי מניותינו".
החברה ביצעה עד היום תשע רכישות אסטרטגיות, שלוש מהן מתחילת 2020. החברה גם חתמה לאחרונה על מזכר כוונות מחייב לרכישת חברה במערב אירופה, ונמצאת במו"מ מתקדם לרכישת חברה נוספת בארה"ב. מחזור המכירות של החברה בשנה שעברה עמד על 52.7 מיליון דולר, עם קצב צמיחה בין השנים 2018 ל-2020 (CAGR) של 92%. החברה מציינת כי שיעורי הרווחיות שלה נחשבים לגבוהים בתעשייה שלה, ובכלל זה שיעור EBITDA של 26.6% מסך הכנסות החברה. תוצאות תורפז לרבעון הראשון של 2021 משקפות המשך צמיחה מהירה עם קצב הכנסות שנתי של כ-80 מיליון דולר ושיעורי רווחיות הדומים לאלה בשנת 2020.
את ההנפקה הובילו החתמים פועלים אי.בי.אי חיתום ודיסקונט קפיטל. משרד מיתר נתן את הייעוץ המשפטי להנפקה, ומשרד רואי החשבון שליווה אותה הוא ארנסט אנד יאנג (EY).