סגור

הציבור לא נהר בהמוניו: ירידה של 44% ברווחי גולף

נסיגה חזקה ברווחי חנויות המוצרים לבית והמעבר של החברה הבת עדיקה להפסד פגעו בתוצאות גולף בסיכום הרבעון השלישי - על אף החזרה לחנויות, הכנסות הקבוצה עלו ב-2% בלבד

קבוצת האופנה גולף מסכמת רבעון השלישי עם עלייה קלה מאד בהכנסות ונסיגה בשורת הרווח. מעבר החברה הבת עדיקה להפסד, הפסקת השיווק של המותג טופשופ ותוצאות חלשות בתחום כלי הבית - כל אלה פגעו בשורה התחתונה של הדוח.

הכנסות קבוצת גולף בתקופת הדוח הסתכמו ב-235 מיליון שקל - עלייה מתונה של 2% בלבד, בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, שכלל את הסגר השני ואת מגבלות התנועה. תחום האופנה היה התורם העיקרי לעלייה בהכנסות.
בתחום אופנת ההלבשה צמחו המכירות ב-17% ועמדו על 82.6 מיליון שקל, גם בזכות העלייה בבפדיון למ"ר וגם בזכות הצמיחה במכירות האונליין של אתרי הקבוצה. הרווח התפעולי במגזר טיפס ל-8 מיליון שקל לעומת 3 מיליון ברבעון המקביל. בין 1 ביולי ל-18 בספטמבר עמד הפדיון למ"ר בחנויות האופנה על 1,288 שקל לעומת 1,128 שקל בתקופה המקבילה. רשת טופשופ עברה במהלך השנה לבעלות של אסוס הבריטית וזו הודיעה לגולף על הפסקת שיתוף הפעולה המסחרי עימה - התפתחות זו פגעה בשורת ההכנסות במגזר.
בצד הפחות מלהיב, תחום אופנת הבית שכולל את חנויות גולף אנד קו וחנויות הילדים, רשם קיפאון בהכנסות הרבעוניות ל-110.7 מיליון שקל, בהשוואה ל-109.7 מיליון ברבעון המקביל. הרווח התפעולי במגזר נפל ב-30.6% ל-8.6 מיליון שקל.
הפדיון למ"ר בחנויות הזהות בתחום אופנת הבית ירד ביחס לפדיון גבוה במיוחד בתחום פעילות ברבעון מקביל, עם סגירת החנויות בסגר הראשון ולפני הסגר השני, והסתכם ב- 1,020 שקל לעומת 1,131 שקל בתקופה המקבילה.
1 צפייה בגלריה
חנות גולף דיזנגוף סנטר
חנות גולף דיזנגוף סנטר
(צילום: יובל חן)

כמו יתר חברות האופנה, גם קבוצת גולף צמצמה הנחות והצליחה לשפר את הרווחיות הגולמית שעלתה ל-63.5%, לעומת 60.8% ברבעון המקביל. גם הירידה בשער הדולר ביחס לשקל תרמה לעלייה ברווחיות - זו קוזזה חלקית בשל הנסיגה ברווחיות הגולמית של עדיקה.
גם מכירות עדיקה שירדו ב-16% ל-41.6 מיליון שקל כתוצאה מירידה של 25% במכירות עדיקה בישראל, והמעבר שלה להפסד, הכבידו על גולף שסיימה את הרבעון עם ירידה של 44% ברווח הנקי, ל-6 מיליון שקל - הרווח התפעולי ירד ב-22% ל-12 מיליון שקל.
נכון ליום 30 בספטמבר 2021 מפעילה הקבוצ 310 חנויות בפריסה ארצית, חלקן במתכונת של "חנות בתוך חנות" וכן באמצעות מכירות סיטונאיות. הקבוצה פתחה בתשעת החודשים הראשונים של השנה 5 חנויות וסגרה 20 חנויות. החל מספטמבר האחרון העבירה גולף לידיה את תפעול כל אתרי האונליין שלה, שעד אז הופעלו על ידי עדיקה. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסכום של 10 מיליון שקל, לאחר שבאוגוסט חילקה דיבידנד בהיקף זהה.