סגור

בלעדי
מור ואשכול השקעות יממנו הקמת פרויקט מגדלים בבת ים

הגופים המוסדיים נוהרים לנדל"ן: חברת קופות הגמל של בית ההשקעות חתמה על הסכם למימון קבוצת רכישה להקמת שני מגדלי מגורים בבת ים, בפרויקט של 530 מיליון שקל. המימון יעמוד על 310 מיליון שקל, מתוכו מור יעמיד 80% ואשכול 20%

חברת קופות הגמל של בית ההשקעות מור נכנסת לראשונה למימון פרויקטי בנייה למגורים. מור חתמה, יחד עם חברת אשכול השקעות ומימון, על הסכם למימון קבוצת רכישה להקמת שני מגדלי מגורים בבת ים. הקמתו של הפרויקט מוערכת ב־530 מיליון שקל והשלמתו צפויה עד לאמצע שנת 2025.

המגדלים יוקמו בשכונת "פארק הים", סמוך לחוף בבת ים. מדובר בהקמת שני מגדלי מגורים בני 25 קומות כל אחד, שיכללו 192 יחידות דיור ושלוש קומות חניה תת־קרקעית. עלות הקמת הפרויקט צפויה לעמוד על כ־530 מיליון שקל והיקף המימון צפוי להסתכם בכ־310 מיליון שקל. מתוך סכום המימון, במסגרת ההסכם לשיתוף הפעולה עם אשכול, תעמיד מור קופות גמל מימון של עד 250 מיליון שקל מסכום ההלוואה ואת היתרה תעמיד אשכול.
נכון להיום, הושלמו כל עבודות הקמת קומות החניה התת־קרקעיות והפרויקט לקראת קבלת היתר בנייה מלא.
רו"ח ערן חיים שלזינגר, בעלים ומנכ"ל אשכול השקעות ומימון, ציין כי "העסקה באה בהמשך לעסקה קודמת, שבה אשכול העמידה מסגרת אשראי בהיקף של כ־100 מיליון שקל וממחישה את היכולות של אשכול בתחום מימון הנדל"ן בכלל וקבוצות הרכישה בפרט".
אורי קרן, שותף ומנהל השקעות ראשי במור, אמר כי "השקעה זו היא חלק מבניית תיק ההשקעות האלטרנטיביות, שמטרתה היא מקסום תשואה מותאמת סיכון ויצירת ערך לאורך זמן ללקוחותינו". עורכי הדין ערן מזרחי וטל לייבושר־דהאן, ממשרד אפשטיין רוזנבלום מעוז ושות', ליוו בעסקה את אשכול השקעות. עו"ד רועי גרוס, ממשרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות' עם המבורגר עברון, ליווה את מור קופות גמל; ועורכי הדין משה איליה ועדן כהן, ממשרד נשיץ ברנדס אמיר ושות', ליוו את הקבוצה.
הכניסה של מור למימון נדל"ן היא חלק מתופעה במסגרתה הגופים המוסדיים בישראל מגלים עניין הולך וגובר במימון פרויקטי נדל"ן, בתחומי המגורים, המשרדים ואחרים, הן בישראל והן בחו"ל. אתמול, למשל, הודיעה מגדל כי תשקיע 100 מיליון דולר ברכישת מקבצי דיור בארה"ב. בחודש שעבר דיווחנו כי קרן ריאליטי ו־IBI רוכשים נכס מסחרי ב־80 מיליון שקל בגרמניה וכבר הגיעו לתיק החזקות של חצי מיליארד שקל במדינה. קרן ריאליטי משלימה בימים אלה גיוס קרן חוב של 1.3 מיליארד שקל מכמה גופים מוסדיים, בהם כלל ביטוח, אלטשולר שחם, מיטב דש וקרנות המורים. הקרן תממן יזמי נדל"ן בשלבים המוקדמים של הפרויקטים שלהם.
לבית ההשקעות מור יש כבר פעילות ענפה של השקעות בנדל"ן. מדובר גם בהשקעות סחירות בבורסה וגם בהשקעות בפרויקטים בשטח. בין היתר, השקיע מור בפרויקט למגורים במתחם שערי צדק בירושלים, שמוקם על ידי ישראל קנדה, בפרויקט למגורים שיוקם על בניין שהיה של בנק לאומי ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, ובהקמת בניין מגורים על בניין יורוקום בגבעתיים. גם את שני מיזמים אלה מובילה ישראל קנדה .
מור גם השקיע בהקמת פרויקט מגורים במתחם סומייל בתל אביב יפו ובפרויקט בשכונת בבלי בעיר, בשניהם מובילה את הפרויקט קבוצת חג'ג'. בבורסה משמש מור כבעל עניין בין היתר בקבוצת חג'ג', חברת הבנייה למגורים אאורה , חברת המרכזים המסחריים רני צים , קרן הריט בתחום הבנייה למגורים מגוריט וחברות נוספות בתחום.
1 צפייה בגלריה
מימין אורי קרן שותף ומנהל השקעות ראשי ב מור ו ערן שלזינגר בעלי אשכול השקעות
מימין אורי קרן שותף ומנהל השקעות ראשי ב מור ו ערן שלזינגר בעלי אשכול השקעות
מימין: אורי קרן, שותף ומנהל השקעות ראשי במור, וערן שלזינגר, בעלי אשכול השקעות