סגור

בלעדי
קרן ריאליטי מגייסת 1.3 מיליארד שקל ממוסדיים והמורים

הקרן, שמיועדת למימון הון עצמי ליזמי נדל"ן בשלבים מוקדמים, השלימה בימים אלה סבב גיוס ראשון בהשתתפות מוסדיים גדולים, בהם כלל ביטוח, מיטב דש, אלטשולר שחם וקרנות המורים. הגיוס יימשך בחודשיים הקרובים

הזינוק החד במחירי הדיור והעלייה בצורכי המימון לפרויקטים מגוונים לתעשייה מובילים את קרן ריאליטי מימון להשלמת גיוס ראשון לקרן חוב של 1.3-1.2 ממיליארד שקל שהקימה.
הגיוס הראשוני, שבוצע מכמה גופים מוסדיים, צפוי להימשך בחודשיים הקרובים. קרן החוב החדשה תעסוק במימון הון עצמי ליזמי נדל"ן בשלבים מוקדמים של התגבשות העסקה, ובכלל זה גם בעסקאות מורכבות ועסקאות השבחה. הקרן החדשה תממן יזמים בתחומי המגורים, לרבות התחדשות עירונית, לוגיסטיקה, מסחר, תעסוקה ושימושים נוספים.
בסבב הגיוס שביצעה ריאליטי השתתפו כמה מהגופים המוסדיים הגדולים במשק, בהם כלל ביטוח, בתי ההשקעות מיטב דש ואלטשולר שחם וגם קרנות המורים. הקרן כבר החלה את פעילותה וביצעה שתי עסקאות במרכז הארץ בתחומי הלוגיסטיקה והמסחר, והיא מנהלת מגעים מתקדמים עם כמה יזמים בקשר לפרויקטים נוספים בתחומים שהוגדרו לה. קרן החוב החדשה לא מחפשת את יזם הנדל"ן בשלב שבו כבר יש לו היתר הבניה והוא מחפש לקבל הלוואה לצורך השלמת הון עצמי, אלא מבקשת להגיע אליו בשלב מוקדם הרבה יותר של העסקה, לצורך העמדת מימון ביניים. יש כיום ביקוש הולך וגובר למימון בשלבים אלה.
עסקאות בולטות אחרונות שביצעה קרן ריאליטי 336 מיליון שקל רכישת מתחם פרדס שניר ביפו, ביחד עם קרדן נדל"ן, בפברואר 2021 235 מיליון שקל מכירת חלקה במתחם "לב מבשרת" ביוני 2021 138 מיליון שקל רכישת 55 דונם במערב ראשון לציון במרץ 2021 105 מיליון שקל רכישת מגדל הארמון בחיפה בספטמבר 2020 78 מיליון שקל רכישת שטח מפעל זוגלובק בנהריה באוגוסט 2021
כמו כן, מגבלות צפויות של המימון מהבנקים, והגבלות חדשות שיוטלו עליהם על ידי המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, עשויות להוציא אותם בהמשך השנה ממימון דומה, מה שעשוי להזרים עוד הזדמנויות עסקיות אפשריות לריאליטי ולקרנות המתחרות. וחרף התחרות הגוברת, הקרן מצפה להשיא תשואה דו־ספרתית למשקיעים שלה.
1 צפייה בגלריה
עו"ד משה הרדי
עו"ד משה הרדי
עו"ד משה הרדי
(צילום: טל גלבוע)
את פעילות הקרן מוביל משה הרדי, השותף המנהל של הקרן, אשר הצטרף לקבוצת ריאליטי כדי להקים עמה את קרן החוב. הרדי הצטרף לקבוצה בתחילת 2021 לאחר שהיה יותר מ־25 שנים שותף בכיר בפירמת הרצוג פוקס נאמן, שם כיהן כראש מחלקת נדל"ן ותכנון ובנייה. לצדו של הרדי יובילו את ניהול הקרן יוני מיחאוי (שותף), כמשנה למנכ"ל, סמנכ"ל כספים ופיתוח עסקי. מיחאוי פעל בגזית גלוב ישראל במשך 15 שנים, ובתפקידו האחרון בה היה המשנה למנכ"ל, וסמנכ"ל כספים ופיתוח עסקי. כמו כן הצטרף לקרן גם צביקה רטיג שיכהן כמנהל האשראי של הקרן ואשר עד לאחרונה שימש, במשך שנים רבות, כמנהל לקוחות במערך הנדל"ן של בנק לאומי.
לדברי הרדי, בקרן זיהו "צורך בשוק הנדל"ן הישראלי בגוף בעל יכולת לממן עסקאות מורכבות, שגם מחזיק בידע וניסיון בתחום הנדל"ן באופן המאפשר לנו לבצע ניתוח מהיר של העסקה ולתת מענה מהיר ליזמים בשוק תחרותי. היכולת לנתח ולהכיר את נכס הבסיס היא קריטית למימון מסוג זה ומאפשרת לנו לנהל סיכונים בצורה מושכלת ומהירה. מימון עסקאות קרקע ונכסים מורכבים בשלבים מוקדמים של העסקה מאפשר ליזם להיכנס אליה מבלי שהמימון יעכב את ביצוע העסקה או יסכן אותה"
ריאליטי היא קבוצת קרנות ההשקעה בנדל"ן הגדולה בישראל שבראשה עומדים מיכאל ורדי (לשעבר ראש מינהל מקרקעי ישראל), בנו אסף ורדי ואוהד רוזן. ריאליטי הוקמה ב־2008 ומנהלת נכסים בשווי של יותר מ־8 מיליארד שקל. בשנה שחלפה ביצעה הקבוצה עסקאות בשווי כולל של 3.5 מיליארד שקל, שהבולטות שבהן היו רכישת מתחם פרדס שניר ביפו, רכישת מתחם אלקטרה מוצרי צריכה בראשל"צ ומכירת מרכז הקליטה במבשרת ציון. בנוסף לקרנות להשבחת נדל"ן וקרן המימון, הקבוצה פועלת בתחומים נוספים, בהם רכישת ופיתוח קרקעות חקלאיות בישראל ורכישת נכסים מניבים בגרמניה.