סגור

וינדוורד הישראלית הונפקה בבורסה המשנית של לונדון לפי שווי של 126.5 מיליון פאונד

החברה, שפיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לחיזוי ותובנות עבור ענף הסחר הימי, גייסה 34.5 מיליון פאונד, וחשפה כי הכנסותיה הסתכמו ב-11 מיליון פאונד בלבד ב-2020

ההייפ שליווה לאורך השנים האחרונות את חברת הבינה המלאכותית WINDWARD לא הצליח להפוך אותה ליוניקורן. אתמול היא השלימה את ההנפקה הראשונה בבורסה המשנית של לונדון (AIM) בשווי צנוע למדי של 126.5 מיליון פאונד וגייסה 34.5 מיליון פאונד. רבע מהגיוס לא נכנס לקופת החברה, אלא זרם לחשבונות הבנק של בעלי המניות שמימשו חלק מאחזקותיהם.
וינדוורד הישראלית פיתחה מנוע לחיזוי והפקת תובנות עבור ענף הסחר הימי וחברות הביטוח. מאז הקמתה התפארה החברה ברשימת משקיעים ודירקטורים מרשימה, החל ממארק בניוף, המייסד של סיילספורס, לי קה שינג ההונג-קונגי, עבור בראש ה-CIA לשעבר דיוויד פטראוס ועד דן סינור, ממחברי הספר "סטארט-אפ ניישן". כיו"ר וינדוורד מכהן לורד ג'ון בראון, הנחשב למנכ"ל האגדי של ענקית הנפט הבריטית BP, שעמד בראשה מ-1995 עד 2007. עד היום גייסה וינדוורד 35 מיליון דולר (כ-26 מיליון פאונד), רובם בסבב שנערך ב-2018.
1 צפייה בגלריה
עמי דניאל מתן פלג Windward
עמי דניאל מתן פלג Windward
מימין: עמי דניאל ומתן פלג, Windward
(צילום: עדי לם)
לקראת ההנפקה חשפה וינדוורד כי היא סיימה את 2020 עם הכנסות של 15 מיליון דולר בלבד (11 מיליון פאונד), וזאת לעומת הכנסות של 6 מיליון דולר (4.4 מיליון פאונד) ב-2017. ביצועים אלה יכולים להסביר את השווי הנמוך למדי בהנפקה ואת הבחירה בבורסת AIM המיועדת לסטארט-אפים.
הפלטפורמה שפיתחה וינדוורד מספקת מידע ותובנות בזמן אמת על ספינות בים תוך מתן אפשרות לבעלי עניין בתוך התחום הימי לקבל מודיעין לניהול סיכונים ולהשיג תובנות עסקיות ותפעוליות. היא משמשת בעיקר את חברות הביטוח לשם הערכת סיכונים בביטוח תובלה ימית, אך עם לקוחותיה נמנים גם חברות שילוח, גופים ממשלתיים, שעבורם היא מזהה כלי שיט חשודים, וחברות אנרגיה כגון BP ו-SHELL. "הרגולציה הגוברת בתחומי הסנקציות ופליטת הפחמן הדו-חמצני מספקת רוח גבית משמעותית לחברה", ציין עמי דניאל, אחד המייסדים והמנכ"ל של וינדוורד, עם השלמת ההנפקה.
וינדוורד הוקמה ב-2011 על ידי דניאל ומתן פלד, ששירתו יחד כחובלים בחיל הים. החברה מעסיקה היום 120 עובדים, רובם בישראל. הקרנות אלף, XL והורייזון היו בעלות המניות הגדולות בחברה ערב ההנפקה. בהנפקה בלונדון השקיעו בחברה שורה של גופים מוסדיים בריטיים, ובהם Gresham House, Premier ו-NinetyOne.