סגור

הצעת רכישה ראשונית לטושיבה, בסכום של 22 מיליארד דולר

לפי דיווח ברויטרס, ההצעה שהוגשה על ידי קבוצת משקיעים ושנבחנת עתה בין הצדדים, עומדת על מחיר של 7,000 ין למניה, פרמיה של 27% על מחיר השוק. בה בעת, ההערכות הן כי בסופו של דבר, בהתאם לתנאי השוק ולנכסים שייכללו בעסקה, המחיר הסופי יהיה נמוך יותר

קבוצת משקיעים הגישה לטושיבה הצעת רכישה בשווי מוערך של 22 מיליארד דולר (3 טריליון ין). כך לפי דיווח ברויטרס, המסתמך על 3 מקורות מעורבים.
ההצעה הוגשה לבעלי המניות ולפי שווי של עד 7,000 ין למניה (51.41 דולר), פרמיה של 27% על מחיר הנעילה אתמול (5,747 ין). בטושיבה אמרו לרויטרס כי אין בכוונתם להגיב על פרטי ההצעה, אך לא הכחישו את הגשתה.
בחודש שעבר הודיעה החברה כי היא בוחנת אפשרויות אסטרטגיות שונות, בהן מכירה. עוד ציינה אז כי הוגשו לה בחודשים האחרונים 8 הצעות רכישה שונות, מהן 6 שייעדו הפיכת החברה לפרטית ו-2 שכיוונו להמשך קיומה כחברה ציבורית הנסחרת בטוקיו.
טושיבה שעוברת בשנים האחרונות תקופה סוערת ולא פשוטה, עוסקת בתחומים שונים ומגוונים בתחום המחשוב - תשתיות, שבבים, רכיבים אלקטרוניים, מחשבים, טלוויזיות, מדפסות, סוללות ועוד. תחום עיקרי נוסף שלה הוא תשתיות תחנות כוח. החברה הודיעה ב-2021 על כוונתה להתפצל ל-3 חברות נפרדות - תשתיות, מכשירים אלקטרוניים וחברה נוספת שתרכז את שאר הפעילויות (בכוונה להוציא את התוכנית לפועל ב-2024). ואולם אסיפת בעלי המניות לא אישרה את התוכנית והיא כרגע לא על הפרק עוד.
ברויטרס ציינו כי לפי אחד המקורות, השווי האמור של 7,000 ין למניה הוא המחיר הנקוב בטווח העליון של ההצעה בסיבוב הראשון, והוא עשוי לרדת בהמשך, בהתאם לתנאי השוק או לתנאים שיכללו בעסקה – כולל בין היתר הפרדת נכסים מטושיבה העיקרית לעסקים שיימכרו בנפרד.
משקיע ששמו לא צוין אמר לרויטרס שלדעתו גם מחיר של 6,500 ין למניה ייחשב גבוה מאד. עד כה ידוע כי אלה הגופים שהגישו הצעה לטושיבה – חלק מהם בשיתוף פעולה: בלקסטון, ביין קפיטל, ברוקפילד, אפולו, ברינג, CVS, KKR ו-MBK. כמו כן ידוע שגופים פרטיים ביפן מעוניינים לחבור להצעת רכישה שתתקדם.