סגור

קרן המלונות השנייה של פתאל גייסה 250 מיליון יורו

הראל, מנורה והפניקס התחייבו להשקיע 50 מיליון יורו כ"א, ופתאל תזרים 100 מיליון יורו נוספים; הקרן מכוונת לגיוס של 400 מיליון יורו, והיא תשקיע עד 900 מיליון ברכישת בתי מלון באירופה

פתאל השלימה גיוס של כ-250 מיליון יורו לקרן המלונות השנייה שלה שמיועדת לרכישת מלונות באירופה - חצי שנה לאחר שהקרן יצאה לדרך.
מדובר בסכום ראשוני של השקעה, כשהיעד של פתאל לשותפות עומד על 400 מיליון יורו - הסכום ישמש כהון העצמי לרכישת בתי מלון בעד 900 מיליון יורו. בפתאל מעריכים שהמו"מ להשלמת יתרת הסכום יסתיים בתוך מספר שבועות.
הגופים המוסדיים שכבר התחייבו להשקיע בקרן הם הפניקס, מנורה והראל שיזרימו כ-50 מיליון יורו כ"א, לצד גוף מוסדי נוסף שמשקיע סכום נמוך יותר. ההשקעה של המוסדיים מסתכמת ב-146 מיליון יורו, ופתאל עצמה התחייבה להזרמה נוספת של 100 מיליון יורו.
בדומה לקרן הקודמת שהוקמה בתחילת 2022, הקרן החדשה היא למעשה שותפות מוגבלת שבה פתאל אירופה קל קבוצת פתאל החזקות (שבשליטת דוד פתאל - 52.5%) משמשת כשותפה מנהלת, והגופים המשקיעים הם השותפים המוגבלים. פתאל תזכה לדמי ניהול של 2% ממחזור ההכנסות של כל מלון ולדמי תמריץ של 14% מהרווח התפעולי של כל המלונות. תקופת ההשקעות של הקרן נקבעה על שלוש שנים.
הקרן תשקיע במלונות באירופה (כולל בריטניה), ברמה של שלושה עד חמישה כוכבים, שכבר פועלים כיום ויש בהם לראייתה פוטנציאל השבחה. עוד תשקיע הקרן בייזום והקמת מלונות חדשים.
בחודש שעבר השלימה פתאל את רכישת המלון הראשון שמיועד להיכלל בנכסי הקרן - Prelude Opera שממוקם בסמוך לבית האופרה בפריז, תמורת 30 מליון יורו. המלון המדורג בארבעה כוכבים כולל 59 חדרים והקרן רכשה אותו מקרן ההשקעות האירופאית Tikehau Capital.
שני מלונות נוספים בסאן סבסטיאן בספרד, שבהם במשותף 142 חדרים, עתידים גם הם להיכלל בנכסי הקרן - היא צפויה להשלים ברבעון הראשון את רכישת המלונות הללו, תמורת 29 מיליון יורו.
בעוד שעבור הפניקס זוהי השקעה ראשונה בקרנות המלונות של פתאל, מנורה והראל התחייבו להשקיע כבר בקרן המלונות הראשונה שלה, 100 מיליון יורו כל אחת.
הקרן הקודמת שיצאה לדרך בתחילת 2022 גייסה 381 מיליון יורו מהמשקיעים ורכשה 19 בתי מלון עם 3,400 חדרים בשמונה מדינות באירופה (גרמניה, בריטניה, פולין, איטליה, יוון, קפריסין, אוסטריה וספרד). סכום הרכישה הכולל עמד על 651 מיליון יורו.
לצד מנורה והראל, השותפות הנוספות בקרן הראשונה היו מיטב (השקעה של כ-35 מיליון יורו); בנק לאומי באמצעות זרוע ההשקעות הריאליות שלו לאומי פרטנרס (15 מיליון יורו); אנליסט והכשרה (10 מיליון יורו כ"א), שלמה ביטוח (11 מיליון יורו), ופתאל עצמה (100 מיליון יורו).