סגור

כלל ביטוח דחתה את ההצבעה על הדח"צ

האספה הכללית היתה אמורה לבחור ביום חמישי את המועמד המועדף עליה לתפקיד הדח"צ - הצבעה שעשויה להשפיע על כוחם של בעלי מניות המיעוט אקירוב ולפידות

חברת הביטוח כלל החליטה לא לבחור דירקטור חיצוני באספה הכללית שתיערך ביום חמישי הקרוב - ותקיים את ההצבעה כנראה רק לקראת סוף השנה. זאת אף שכבר קיימה תהליך מיון מיוחד לטובת בחירת מועמדים ודחתה את האספה בשל הצטרפות מועמד נוסף מחוץ למועד המותר להצגת מועמדות.

הבחירות לדח"צ בכלל ביטוח, חברה שפועלת ללא בעל שליטה, מרכזות תשומת לב מאז פרישת הדירקטור יוסי יגיל בתחילת השנה. זאת מאחר שזהות הדירקטור החיצוני החדש תשליך על מידת ההשפעה של בעלי מניות המיעוט אלפרד אקירוב ואייל לפידות, שמחזיקים 9.82% ו-5% בהתאמה.
לתפקיד הדח"צ התמודדו שלושה, אוסמה חסן, שמואל שוורץ ואמיר חייק. שני המתמודדים הראשונים עברו את ועדת האיתור של כלל ביטוח בשנה שעברה, וחייק הומלץ על ידי אקירוב בחודש מאי, באיחור של שבוע מתום תקופת ההמלצה.
כלל ביטוח היא חברת הביטוח היחידה ללא גרעין שליטה, לאחר שבעלת השליטה הקודמת אי.די.בי מכרה את רוב מניותיה בבורסה למשקיעים פרטיים. לאקירוב, יו"ר אלרוב נדל"ן, יש היתר אחזקה של עד 10% בחברה מטעם רשות שוק ההון, אך אסור לו להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות בחברה.
חלק מחברי הדירקטוריון חוששים שחייק יחבור לנציגיו של אקירוב בדירקטוריון, מיה ליקוורניק ויו"ר החברה חיים סאמט, וכן לרוני מליניאק, נציגת לפידות - ואלה יחד יבססו השתלטות של בעלי מניות המיעוט על החברה.


1 צפייה בגלריה
אמיר חייק נשיא התאחדות ה מלונאים ב ישראל ועידת תיירות
אמיר חייק נשיא התאחדות ה מלונאים ב ישראל ועידת תיירות
אמיר חייק
(צילום: עמית שעל)