סגור

שוק הדיור רותח: גב-ים תרוויח 55 מיליון שקל ממכירת מגרש בחיפה לפרשקובסקי

מדובר בזכויות בפרויקט מגורים להקמת 350 יחידות דיור שנמכרות בתמורה ל-215 מיליון שקל; בסוף 2019 רכשה גב-ים, תמורת 70 מיליון שקל, את מחצית הזכויות בפרויקט מחברת רסקו

חברת גב-ים צפויה לפרסם מחר (ג') את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני, והיום ערב פרסום התוצאות היא מדווחת על עסקה חלומית בחיפה, שמעידה יותר מכל עד כמה מחירי הדיור בישראל נמצאים במסלול עליות מואץ. גב-ים מוכרת לחברת פרשקובסקי זכויות בפרויקט מגורים "רמת הנשיא" להקמת 350 יחידות דיור בתמורה ל-215 מיליון שקל.


כתוצאה מהעסקה הזו גב-ים צפויה לרשום רווח של 55 מיליון שקל ברבעון השלישי, שתוצאותיו יפורסמו לקראת חודש נובמבר השנה. גב-ים מוכרת לפרשקובסקי חברה-בת שלה שנמצאת בבעלותה המלאה ושהינה בעלת הזכויות בפרויקט המגורים המדובר הממוקם בחיפה. עד כה הוקמו בפרויקט 711 יחידות דיור ב-9 בניינים, כולן הושלמו ונמכרו.

1 צפייה בגלריה
רמת הנשיא חיפה
רמת הנשיא חיפה
רמת הנשיא חיפה
(גיא מדור)

גב-ים התקשרה עם חברת פרשקובסקי למכירת כלל עתודות הקרקע וזכויות הבנייה שנותרו בפרויקט. ייתכנו עוד הכנסות שתלויות באישור זכויות בנייה נוספות בעתיד. עד לסוף שנת 2019 היתה גב-ים שותפה בפרויקט עם חברת רסקו מגורים, בחלקים שווים. בסוף 2019 רכשה גב-ים את חלקה של רסקו בחברה המשותפת, לפי שווי של 140 מיליון שקל לכל החברה.
את גב-ים ייצגו עוה"ד לוי אמיתי וארנון כהן ממשרד גולדפרב זליגמן ושות'. את חברת פרשקובסקי ייצגו עוה"ד שמואל לכנר ועדי בן אנוש ממשרד נשיץ ברנדס ושות'. העסקה לוותה על ידי בית ההשקעות ווליו בייס.
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, מציין כי החברה "שמה לעצמה כיעד להתמקד בפעילות הליבה שלה - תחום הנדל"ן המניב, על כל מרכיביו. כחלק מתהליך זה מכרה גב-ים את עתודות הקרקע וזכויות הבנייה הנותרות בפרויקט המגורים רמת הנשיא בחיפה".
יוסי פרשקובסקי, יו"ר פרשקובסקי השקעות ובניין, אמר כי "הביקושים בחיפה הולכים ומתחזקים וכן המחירים עולים. החברה מאמינה בהמשך המגמה במיוחד בשכונות הדרומיות הקרובות לים וליציאה הנוחה מהעיר לכיוון דרום. שכונת רמת הנשיא כבר עברה פיתוח סביבתי והבניינים החדשים שהחברה תבנה ייבנו סביב הפארק".
שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של ווליו בייס: "לאחר הרכישה תנצל החברה את תוכנית בניין העיר (תב"ע) הקיימת על חלק מהמגרשים ותתחיל לבנות מעל ל-300 יחידות דיור. סביר להניח שבעתיד תפעל החברה לשינוי התב"ע על חלק מהמגרשים שרכשה, כך שמספר היחידות בפרויקט צפוי לגדול. שכונת רמת הנשיא ממוצבת כאחת המובילות בחיפה, רוב הדירות צופות לים ועיקר תושביה הם מעובדי ההייטק של מת"ם, מה שיבטיח את הביקוש לדירות שפרשקובסקי תבנה שם".