סגור

שבב של תקווה: טאואר רשמה הכנסות שיא ורווח כפול

יצרנית המוליכים למחצה "ממנפת את תנאי השוק", כך לדברי המנכ"ל ראסל אלוונגר, שהתייחס למחסור העולמי בשבבים והשפעתו לטובה על תוצאות החברה. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-39 מיליון דולר, ההכנסות ב-386.7 מיליון דולר. מניית טאואר מזנקת השנה בתל אביב ב-34%

העלייה הגלובלית בביקוש לשבבים משחקת לידי יצרנית המוליכים למחצה ממגדל העמק, טאואר סמיקונדוקטור. החברה נהנית מגאות גלובלית בביקוש לשבבים, כאשר מתחילת השנה טיפסה המניה בתל אביב ב-33.7%, לאחר שאת שנת הקורונה (2020) סיכמה בעלייה של 1% בלבד. טאואר פרסמה היום תוצאות כספיות שהכו את תחזיות האנליסטים בפער ניכר, במיוחד בנתוני הרווחיות.


טאואר עקפה את תחזיות האנליסטים גם לגבי ההכנסות וגם בנוגע לרווח הנקי למניה. בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר האחרון הסתכמו הכנסות החברה ב-386.7 מיליון דולר. מדובר גם ברמת שיא של הכנסות עבור טאואר, וגם בעקיפה של התחזיות של האנליסטים שעמדו על 385 מיליון דולר. הכנסות החברה צמחו ב-25% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

1 צפייה בגלריה
מפעל טאואר שבבים מגדל העמק אינטל
מפעל טאואר שבבים מגדל העמק אינטל
מפעל טאואר במגדל העמק
(צילום: ויקיפדיה)

הרווח הנקי הסתכם ב-39 מיליון דולר, זינוק של פי שניים ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח הנקי (המתואם) למניה מדוללת רשמה טאואר רווח של 41 סנט. מדובר בעלייה ביחס לתחזיות האנליסטים לרווח נקי למניה של 37 סנט. תחזית ההכנסות של החברה לרבעון הרביעי של השנה עומדת על 410 מיליון דולר. תחזית זו מייצגת צמיחה כוללת של 19% וצמיחה אורגנית של 26% ביחס לרבעון הרביעי של 2020.
מנכ"ל טאואר סמיקונדוקטור, ראסל אלוונגר, ציין עם פרסום התוצאות כי בחברה שבעי רצון מהרחבת כושר הייצור. כך מתאפשר לטאואר "למנף את תנאי השוק הנוכחיים לטובתנו, ומספקים תשתיות טובות לעלייה במכירות וברווחיות בשנים הבאות. יש לנו ביטחון רב בהמשך הצמיחה, וזאת לאור השווקים בהם בחרנו לפעול בשילוב הקשר החזק שלנו עם לקוחות החברה ומיצובנו בשוק".
אלוונגר הוסיף: "סיפקנו תחזית לפיה נסיים את שנת 2021 עם מכירות של מעל 1.5 מיליארד דולר, עם תחזית לרבעון הרביעי של 2021 המשקפת קצב מכירות שנתי הגבוה מ-1.6 מיליארד דולר, וזאת בהשוואה למכירות 2020 שהסתכמו ב-1.27 מיליארד דולר. בזכות היוזמות שאנו נוקטים, ובכללן הרחבת כושר הייצור עם תמהיל ייצור רווחי יותר והעלאת מחירי מכירה, אנו מוכוונים להשגת שיעור רווח נקי של מעל 15% בשנת 2022. תחזיות הטווח הארוך שלנו חיוביות מאוד ומראות צמיחה מתמשכת בשנים הנראות לעין".