סגור

מצטרפת לטאואר: מחסור השבבים הזניק את הכנסות קמטק

המשבר שהיטיב עם יצרנית השבבים טאואר, לא פסח גם על שכנתה ממגדל העמק, שמתמחה בציוד מדידה ותוכנה לתעשיית השבבים; הכנסותיה נסקו ב־82% ברבעון השני, והיא צופה שהביקוש הגבוה יימשך אל תוך 2022; מניית קמטק ממריאה בת"א ב-73% מתחילת השנה

משבר הקורונה לימד את השוק פעם נוספת שיש מי שמרוויח ממשברים. אחד המשברים המורגשים ביותר בעולם כיום הוא זה שנוגע לאספקת השבבים — אותם רכיבים קריטיים להפעלת שלל מוצרי הטכנולוגיה שהאנושות עושה בהם שימוש נרחב, מטלפונים סלולריים, דרך טלוויזיות ועוד לכלי רכב. המשבר, בתמצית, הוא עצם העובדה שיצרניות השבבים פשוט אינן עומדות בביקושים.


מי שמרוויחה מכך, בין היתר, היא חברת קמטק הישראלית ממגדל העמק, שמייצרת מכשירי מדידה ופתרונות תוכנה לתעשיית השבבים. החברה פרסמה היום את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני של השנה, ומהם עולה כי ההכנסות זינקו ב־82% לעומת הרבעון המקביל ב־2020 והגיעו ל־67.5 מיליון דולר. במחצית השנה ההכנסות כמעט הכפילו את עצמן ועמדו על 124.8 מיליון דולר, זאת לעומת 67.1 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2020.

1 צפייה בגלריה
מגזין מנהלים 2018 רפי עמית מנכ"ל קמטק
מגזין מנהלים 2018 רפי עמית מנכ"ל קמטק
רפי עמית מנכ"ל קמטק
(צילום: גיל נחושתן)

הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם ב־35 מיליון דולר, פי 2 בהשוואה לרווח גולמי של 17 מיליון דולר בתקופה המקבילה. במחצית הראשונה של השנה הרווח הגולמי של קמטק עמד על 64 מיליון דולר, יותר מפי 2 בהשוואה לרווח גולמי של 30.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2020. הרווח הנקי ברבעון שולש ועמד על 15.6 מיליון דולר, ובמחצית הראשונה של השנה הוא עמד על 29 מיליון דולר — פי 3.6 מרווח נקי של 8 מיליון דולר בתקופה המקבילה, וגבוה ב־33% מהרווח הנקי ב־2020 כולה, שהסתכם ב־20.8 מיליון דולר.
להערכת החברה, הצמיחה עתידה להימשך במחצית השנייה של השנה. קמטק צופה הכנסות של 69–71 מיליון דולר ברבעון השלישי, שיביאו לעלייה של 80% בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה. זאת על רקע הביקוש הגובר לשבבים, שעתיד להימשך.
מנכ"ל קמטק רפי עמית אמר ל"כלכליסט" כי "אנו חווים מומנטום עסקי חסר תקדים, וצופים שהוא יימשך אל תוך המחצית השנייה של השנה. צבר ההזמנות שלנו מוכיח שהביקוש הגבוה יימשך לתחילת 2022, ואנו עובדים על הרחבת יכולות הייצור, כדי לתת מענה לאסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שלנו. במקביל, אנו מגדילים את רמות המלאי ואת כוח האדם, כדי לתמוך בביקוש הגובר".
על מנת להתמודד עם משבר השבבים, החלו מדינות, ובהן ארה"ב וסין, להקים מפעלי שבבים בעידוד ממשלותיהן. אינטל צפויה להקים שני מפעלים חדשים בארה"ב עד 2024, וממשל ביידן צפוי להזרים לתעשייה תמריצים בהיקף של 50 מיליארד דולר. הדבר יטיב עם קמטק, שכן היא מוכרת את תוצריה לכל 25 יצרניות השבבים הגדולות.
הרווח הנקי ברבעון שולש ועמד על 15.6 מיליון דולר
קמטק, שנסחרת בשווי שוק של 5.3 מיליארד שקל אחרי עלייה של 73% במניה השנה, אינה החברה הישראלית היחידה שנהנית ממשבר השבבים. גם יצרנית השבבים טאואר סמיקונדקטור נמצאת ברשימת המרוויחים ממנו. החברה, גם היא ממגדל העמק, פרסמה בתחילת השבוע את תוצאותיה הכספיות והציגה רבעון שיא. טאואר עקפה את ממוצע תחזיות האנליסטים הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח הנקי.
טאואר רשמה ברבעון השני הכנסות של 362 מיליון דולר, עלייה של 17% לעומת הרבעון המקביל, ובצמיחה האורגנית שלה נרשמה עלייה חדה יותר של 26%.
העלייה במכירות תורגמה לזינוק של 54% ברווח התפעולי ברבעון השני, שהסתכם ב־34 מיליון דולר בהשוואה למקבילו אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב־31 מיליון דולר, קפיצה של 62% לעומת הרבעון המקביל. כמו כן, הרווח הנקי למניה עמד על 34 סנט לעומת התחזיות ל־33 סנט.
טאואר צופה כי תרשום הכנסות של 385 מיליון דולר ברבעון השלישי (הנוכחי), עם טווח תחזית של 5% כלפי מעלה או מטה. מדובר בעלייה של 20 מיליון שקל ביחס לתחזית ההכנסות הקודמת של החברה. אמצע טווח התחזית החדשה מהווה צמיחה כוללת של 24% בהכנסות (לעומת הרבעון המקביל) וצמיחה אורגנית של 38% בהכנסות לעומת הרבעון השלישי של 2020.