לפי שווי של 3.5 מיליארד ד': ויה הישראלית פרסמה תשקיף מעודכן לקראת הנפקה
החברה שפיתחה פלטפורמה דיגיטלית לתכנון והפעלה של שירותי תחבורה ציבורית, מתכננת לגייס בבורסת ניו יורק (nyse) כחצי מיליארד דולר; פרסמה כבר באוגוסט תשקיף לקראת הנפקה, ועתה עדכנה אותו; במחצית השנה הראשונה הפסידה 37.5 מיליון ד'
חברת ויה via הישראלית מתניעה את ההנפקה הראשונה שלה בוול סטריט. החברה שמפתחת פתרונות לתחום התחבורה הציבורית פירסמה תשקיף מעודכן, שחושף כי היא מכוונת לשווי של 3.5 מיליארד דולר. החברה מתכננת לגייס כחצי מיליארד דולר בהובלת בנקי ההשקעות גולדמן סאקס ומורגן סטנלי.
ההנפקה כוללת גם רכיב של הצעת מכר על ידי בעלי המניות הקיימים ב-ויה שימכרו 3.4 מיליון מניות. בהינתן המחיר של 40-44 דולר למניה, הרי שהם ייפגשו עם קרוב ל150 מיליון דולר.
בין המוכרים מייסד ומנכ״ל החברה דניאל רמות וקרן פיטנגו הישראלית. רמות ימכור 500 אלף מניות, מה שצפוי להזרים לו כ-20 מיליון דולר.
פיטנגו בהובלת חמי פרס תמכור 388 אלף מניות, ותרד מאחזקה של 8% ל5.5%. בעלי מניות גדולים נוספים הם קרן 83north שמחזיקה ב-9.1% מהמניות וקרן אקסור (20%).
ויה שהוקמה ב-2012 על ידי רמות ואורן שובל, מציגה היום קצב הכנסות שנתי של 429 מיליון דולר עם צמיחה של 34% לעומת השנה שעברה. עם זאת היא עדיין מפסידה וההפסד הסתכם ב-38 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2025.
לקוחותיה הם בעיקר גופי תחבורה ורשויות מקומיות שנעזרות בפתרון שלה כדי לייעל את התחבורה הציבורית. בעבר עסקה החברה בנסיעות שיתופיות, ואף הפעילה בישראל את שירות באבל של מיניבוסים, אך שינתה את המודל העסקי בשנים האחרונות.
השווי אליו מכוונת ויה בהנפקה זהה בשלב זה לשווי לפיו נערך הגיוס הפרטי האחרון שלה בתחילת 2023. עם זאת, בהנפקות האחרונות בניו יורק ובראשן זו של etoro הישראלית, החברות גייסו בסופו של דבר לפי שווי גבוה יותר ממה שצוין בתשקיף הראשוני. זאת על רקע ביקושים ערים מצד המשקיעים המוסדיים בארה״ב.
ויה מתכננת להנפיק לא בנאסד״ק, אלא בבורסת ניו יורק (nyse) ותיסחר תחת הסימול VIA.






























