ויה הישראלית פרסמה תשקיף לפני הנפקה: הפסידה 37.5 מיליון דולר בינואר-יוני
החברה שפיתחה פלטפורמה דיגיטלית לתכנון והפעלה של שירותי תחבורה ציבורית מתכננת להנפיק בבורסת ניו יורק. הכנסותיה עלו ב-27% בינואר-יוני ל-205 מיליון דולר. בין בעלי המניות הגדולים בויה: פיטנגו וקרן 83North; ב-2023 הוערך שוויה ב-3.5 מיליארד דולר
חברת ויה (Via) הישראלית, שפיתחה פלטפורמה דיגיטלית לתכנון והפעלה של שירותי תחבורה ציבורית, הגישה היום (ו') לרשות ניירות ערך האמריקאית תשקיף גלוי לקראת הנפקתה בבורסת ניו יורק. החברה עדיין לא קבעה את מחיר המניה והשווי להנפקה. ויה הוערכה ב-3.5 מיליארד דולר בסבב גיוס שערכה ב-2023 בהובלת קרן ההון סיכון 83North.
לפי המסמכים, הכנסות ויה ב-2024 היו 337.6 מיליון דולר, עלייה של 36% לעומת 2023. במחצית הראשונה של 2025 הסתכמו הכנסות החברה ב-205.8 מיליון דולר. לויה יש קופת מזומנים של כ-78 מיליון דולר
החברה הציגה שיפור משמעותי במדדים הפיננסיים שלה. שולי ההפסד הנקי (היחס שבין ההפסד להכנסות) השתפרו מ-58% במרץ 2023 ל-20% ביוני 2025, ושולי ה-EBITDA המתואם השתפר מ-43%ל-8% באותה תקופה. ההפסד השנתי נחתך מ-117.0 מיליון דולר ב-2023 ל-90.6 מיליון דולר ב-2024. בחצי הראשון של 2025, ההפסד הנקי עמד על 37.5 מיליון דולר.
בין בעלי המניות המרכזיים של החברה: דניאל רמות, המנכ"ל ואחד ממייסדיה המחזיק בכ-6.2 מיליון מניות; ארנון די נור שותף בקרן 83north המחזיק כ-760 אלף מניות; קרן פיטנגו המחזיקה בכ-5.5 מיליון מניות; וקרן 83North המחזיקה כ-14 מיליון מניות.
בתשקיף כותבת ויה כי הפלטפורמה שלה "מספקת פתרון מקצה לקצה לתחבורה ציבורית, הכולל תכנון ולוחות זמנים, תוכנה תפעולית, שירותים נלווים, כלים לנוסעים וניתוח נתונים. הכלים שלנו מאפשרים לערים לתכנן רשתות חכמות יותר, לנהל פעולות שונות ולספק יישומים מתקדמים לנוסעים. השימוש בפלטפורמה הוביל לתוצאות מרשימות אצל לקוחות שונים. לדוגמה, רשות התחבורה של מחוז דנטון הצליחה להגדיל את מספר הנוסעים החודשיים פי חמישה לערך מבלי להגדיל את תקציב התפעול, וחברת GoRaleigh הפחיתה את שעות העבודה הנוספות של הנהגים בכ-50%".
ויה מסרה עוד שהיא נמצאת בשלבים המוקדמים של חדירה לשוק ענק, עם פוטנציאל צמיחה משמעותי. נכון לסוף הרבעון השני של 2025, החברה סיפקה פתרונות ל-689 לקוחות ביותר מ-30 מדינות, נתון המייצג כ-1% משוק היעד הכולל בצפון אמריקה ובמערב אירופה, המוערך בכ-63 אלף לקוחות. למעלה מ-90% מהכנסות החברה מגיעות מלקוחות ממשלתיים.






























