סגור
יורו אירו מטבע
מטבע יורו (צילום: שאטרסטוק)

עננה שחורה באירופה: היורו ממשיך בצניחה ושווה פחות מ-1.02 דולר

המטבע האירופי מאבד 0.7% מערכו ונסחר ב-1.0194 דולר, בשוק המקומי נופל היורו ב-1.1% ל-3.56 שקלים - יקר רק ב-7 אגורות מהדולר; "זו לא שאלה של האם יהיה מיתון, אלא כמה עמוק הוא יהיה"

היורו ממשיך בנפילה החופשית ומוחק 0.7% מערכו ביחס לדולר, כך שצמד המטבעות נסחר ב-1.0194 דולר ליורו ומתקרב במהירות ליחס של 1:1.
המטבע האירופי יורד לרמתו הנמוכה ביותר מול הדולר מאז 2002, בצל החששות ממיתון כלכלי בגוש היורו בעקבות המלחמה של רוסיה באוקראינה וזינוק במחירי האנרגיה.
בשוק המט"ח המקומי צונח היורו ב-1.1% ל-3.56 שקלים, הדולר נחלש ב-0.6% ל-3.49 שקלים.
"אין כרגע השקעות לטווח ארוך ביורו", אמר כריס ווסטון (Chris Weston), מנהל מחקר בחברת הברוקראז' האוסטרלית פפרסטון. ווסטון הצביע על זינוק של 100% במחירי הדלק באירופה ב-16 הימים האחרונים, ואמר כי המצב מכניס את הבנק המרכזי האירופי ל"מצב ג'אגלינג אכזרי".
"יש את האינפלציה הגבוהה שתאלץ את הבנק להעלות ריבית, אך מצד שני יש גירעון סחר בגרמניה והצמיחה יורדת", הוסיף ווסטון. "זו אפילו לא שאלה של האם יהיה מיתון, אלא כמה עמוק הוא יהיה וכמה הוא יתארך"
הירידה של היורו מול הפאונד הבריטי מתונה הרבה יותר ועומדת על 0.3%, כשהמטבע הבריטי מושפע מחוסר הוודאות הפוליטי בממלכה שמאיים על המשך כהונתו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון. זאת לאחר ששרי הבריאות והאוצר התפטרו אתמול מתפקידם, והודיעו שהם לא מסוגלים להמשיך לכהן בממשלה בראשות ג'ונסון - על רקע פרשה נוספת שמערערת את הממשלה.