סגור
אבנר ארד מנכל משק אנרגיה
אבנר ארד מנכ"ל משק אנרגיה (צילום: ליאת מנדל)

כתב אישום נגד משק אנרגיה בגין הפרת חוק רישוי עסקים

מדובר בעבירות שבוצעו לכאורה במחצית הראשונה של 2022 והובילו להפעלת פרויקט בכפר בלום, ללא רישיון עסק; ממשק נמסר: "השדה בכפר בלום מחזיק את ההיתרים הנדרשים, לרבות רישיון עסק"; בתחילת החודש הבא צפויה דליה אנרגיה, שבשליטת משק, לקבל את השליטה בתחנת הכוח אשכול

משק אנרגיה, שבשליטת הקיבוצים, מדווחת על הגשת כתב אישום כנגד החברה, קיבוץ כפר בלום ומנכ"ל החברה אבנר ארד, בגין הפרת חוק רישוי עסקים.
לפי הדיווח, האישום כנגד ארד הוא בעבירה אשר העונש עליה הוא קנס בלבד. לפי הדיווח של משק אנרגיה, מדובר בעבירות שבוצעו לכאורה במחצית הראשונה של 2022 והובילו להפעלת הפרויקט בכפר בלום, ללא רישיון עסק. כתב האישום הוגש בבית משפט השלום בקרית שמונה.
ממשק אנרגיה נמסר: "השדה בכפר בלום מחזיק את ההיתרים הנדרשים, לרבות רישיון עסק. מדובר בתביעה מקומית אשר תידון בבית משפט השלום בקרית שמונה וטענות החברה בנוגע לכך יושמעו במסגרת הדיון. יובהר כי המתקן ממשיך ומייצר חשמל באופן רציף".
בתחילת החודש הבא צפויה דליה אנרגיה, שבשליטת משק, לקבל את השליטה בתחנת הכוח אשכול עם השלמת הרכישה של התחנה בהספק של יותר מ-1,600 מגה וואט מחברת החשמל. רכשה את התחנה תמורת 9 מיליארד שקל.
את 2023 סיימה משק אנרגיה ברווח נקי של כ-1 מיליון שקל, על אף חילוט ערבות לחברת הבת דליה בגובה 100 מיליון שקל, בגין המכרז להפרטת תחנת הכוח באשכול. לחברה הספק מותקן של כ-312 מגה-וואט סולארי.