סגור
תחנת ה כוח אשכול ב אשדוד
תחנת הכוח אשכול באשדוד (צילום: גדי קבלו)

לקראת עסקת אשכול: הושלמה ההשקעה של הפניקס במשק אנרגיה בגובה 350 מיליון שקל

כך הודיעה משק אנרגיה. מטרת ההשקעה היא מימון רכישת תחנת הכוח באשכול על ידי דליה, חברת בת של משק אנרגיה בסכום של 9 מיליארד שקל. עיקר המימון לרכישה יהיה על בסיס הלוואה של 6.5 מיליארד שקל מהפועלים ומזרחי

משק אנרגיה הודיעה על השלמת ההשקעה של הפניקס בחברה בגובה 350 מיליון שקל בתמורה להקצאת מניות בכורה. מטרת ההשקעה היא מימון רכישת תחנת הכוח באשכול על ידי דליה, חברת בת של משק אנרגיה בסכום של 9 מיליארד שקל. עיקר המימון לרכישת התחנה יהיה על בסיס הלוואה בגובה 6.5-6 מיליארד שקל מבנק הפועלים ומזרחי.
סכום ההשקעה הועבר לחשבון נאמנות ויעבור לחברה בסמוך לחתימת ההסכם הסופי לרכישת התחנה. על פי הדוחות הכספיים של חברת החשמל, מועד העברת התחנה צפוי בתחילת יוני, כשהעברת התשלום תהיה ככל הנראה בחודש מאי. 250 מיליון שקל יוקצו כמניות בכורה שניתנות לפירעון תוך חמש שנים ועוד 100 מיליון שניתן לפרוע תוך מספר חודשים.
תחנת אשכול היא התחנה הגדולה ביותר שמוכרת חברת החשמל במסגרת הרפורמה בחברה משנת 2018 שמטרתה הייתה פתיחת שוק החשמל לתחרות במקטע ייצור החשמל ובמקטע האספקה (הקשר עם הלקוח ומערכי החיוב). בתחנה הספק של יותר מ-1,600 מגה-וואט יחד עם אישור להקמה של יחידת ייצור חשמל נוספת בהספק 900-600 מגה-וואט ושטח גדול בסמוך לנמל אשדוד המאפשר הקמה של מרכז לוגיסטי.
משק אנרגיה בניהולו של אבנר ארד מוחזקת על ידי משקי הקיבוצים (47.59%), שבבעלות עשרות קיבוצים ברחבי הארץ. האחזקה המשמעותית ביותר של משק אנרגיה היא בחברת דליה – המחזיקה בתחנת דליה וצפויה בחודש וחצי הקרוב לקבל גם את הבעלות על תחנת אשכול.